Berlintips?

Berlin 2013 / Permalink / 1
 
 
 
 
 
 
Okej, jag har inte den blekaste aning om ifall jag skrivit mycket här om Berlinresan jag ska göra i sommar eller inte, men nu gör jag det i alla fall.
 
Jag ska alltså till Berlin i sommar, i början av juni, med en av mina bästa kompisar från högstadiet som jag fortfarande hänger med. Vi har inte varit i Berlin innan, och egentligen har vi noll erarenhet av Tyskland, tyska och eh, allt som har med Tyskland att göra faktiskt.
 
Har ni några tips? Barer? Klubbar? Bra ställen att äta eller fika på? Bra affärer för shopping, både gammalt och nytt? Nån bra park som inte är så känd? Vad som helst? Se då till att kommentera, det behövs verkligen!
#1 - - kajsa-sigrid:

hej!
Missa ej prenzlauer berg.
Där är nästan allt fett, men speciellt Möbel (svingött, billig öl och världens bästa rabarberpaj), Pasternak (ryskt häng, bra frulle), volksbar, anna blume (bra frulle. Ha det så fantastiskt man bara kan ha där.

Svar: Åh, tack så mycket!
Beatrice Hallberg

Till top