Dag 14 - Det bästa med fotografering

Vardagligt / Permalink / 1
Det bästa med foto och fotografering är helt klart att man kan gå igenom gamla bilder och minnas vad som hände, hur man kände sig, vad man gjort och sådär. Att bilderna frambringar massa känslor och att man kan bli glad, ledsen, arg, euforisk och bara nöjd med att man genom bilderna kan minnas så otroligt mycket som hänt i en liv.
 
Annars så tycker jag om att man kan få fram så många känslor i en och samma bild. Att det ligger en utmaning i att fånga en känsla i bilderna och inte bara ett motiv, även om det i vissa fall mest är motivet som är bilden snarare än känslan. Därför gillar jag att fota människor mycket, jag utmanas och övar varje gång jag försöker och känner också för varje gång att det blir lättare att se när man ska trycka ner knappen och bara fånga en känsla eller ett uttryck. Ibland lyckas man, ibland inte.
 
Jag gillar också att de där bilderna man inte trodde skulle bli bra, kan bli rätt okej eller rent utav jäkligt häftiga med lite redigering. Här är mitt bästa exempel:
 
 
 
Den här bilden som blev extremt överexponerad när jag tog den, såg från början ut såhär:
 
 
 
#1 - - rebecca:

svar: åh, tack så mycket!

Till top