Dag 9 - Då till nu, utveckling

Vardagligt / Permalink / 1
Mitt rum 2000 någon gång, bilden tagen av mig 6 år gammal.
 
 
Anna på vårt rum på ett konfaläger, hösten 2009. Taget med min första digitalkamera, en bra liten grej.
 
 
Anna på stranden i april 2010, samma kamera som fotot ovanför.
 
 
Universeum april 2011, här hade jag haft min systemkamera i nästan ett år och fotade genom glas för första gången.
 
 
Sommaren 2011 när vi var nere på stranden och fotade vindsurfarna, hade behövt ett teleobjektiv här, men det jag hade dög och resultatet kan säkert bli nice med lite redigering.
 
 
Augusti 2011 och en av mina favoritbilder någonsin eftersom Eric är väldigt svår att fånga på bild. Här i Köpenhamn och jag har precis köpt mitt 50mm-objektiv och lär mig det sakta men säkert.
 
 
Nyår 2011/2012, en av mina få bra fyrverkeribilder någonsin. Helt okej van vid det nya objektivet här.
 
 
Våren förra året, och jag avancerar snabbare och snabbare till bättre foton och börjar lära mig att ställa in kameran manuellt utan att tänka lika mycket på vad jag gör.
 
 
Sommaren 2012 och jag börjar testa manuell fokus, men ger upp rätt snabbt. Här Tallnäs Stiftsgård på konfaläger.
 
 
Oktober förra året, en av mina favoritbilder på mina klasskompisar. Vi var i Stockholm och fikade här på något dyrt café i gamla stan. Här ställde jag även in fokus själv på riktigt och började öva på det mer och mer.
 
 
Taget för snart två månader sen, och här har jag ställt in allting från bländare, slutartid och ISO-tal själv, till fokusen. Börjar med andra ord lära mig mycket mycket mer nu.
 
 
Rätt stor skillnad, om man ser bara för ett par månader sen. Jag är väldigt nöjd med framförallt utvecklingen som skett det senaste året, den är helt sjuk. Syns inte så bra här, men det är den verkligen. Känner själv att jag verkligen behöver en ny kamera och hoppas på att få den jag önskar mig i studentpresent!
#1 - - ellen igen:

ojojoj, vad du har utvecklats. och herre jesus amalia vad bra du är på att fota människa <3

Svar: Blir helt mållös, tack så snäll du är! <3
Beatrice Hallberg

Till top