Plantera om

Vardagligt / Permalink / 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen innan vi åkte så planterade jag om min älskade lilla avokadoplanta, som inte är så liten längre. Förhoppningsvis har den klarat av omplanteringen hemma, och att farmor har vattnat den som hon ska. Inte för att jag inte tror det, men jag är så glad över att en enda gång i mitt liv ha lyckats med någonting som har med odling att göra.
#1 - - Flickan:

sv; vad härligt :)

#2 - - hanna:

svar på mitt gäst-inlägg hos ellen:
att flytta hemifrån är väl ett enormt äventyr i sig!
jag längtar så otroligt mycket efter att få göra det själv! :)

#3 - - Tezzo:

Va roligt! Hoppas att den överlever :)

Svar: Ja, om den överlevt nu ska den dessutom överleva en flytt om någon vecka, så det är bara att hoppas!
Beatrice Hallberg

#4 - - hanna:

åh jag har försökt skapa en avocado-planta ett par gånger men har väl alltid slutat med någon slags ''jagorkarintefårförsökanågonannangång'' -tanke men nu när jag ser att någon faktiskt lyckats känns det mer hoppfullt. Hur gjorde du?

Svar: Ja, jag vet hur det känns! Kan skapa en liten mini-guide kanske? Har några bilder från när jag planterade och vattnade om jag inte minns helt fel! Det tog nästan två månader innan den kom upp iofs, men det är bara att vänta och vattna och hoppas typ!
Beatrice Hallberg

#5 - - Patrik Hallberg:

Plantan lever faktiskt fortfarande. Nu i Malmö. :-O

Till top