Att så ett frö

Vardagligt / Permalink / 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem från farmor gick jag mer eller mindre direkt ut på balkongen och hämtade lite jord, drog fram ett par toarullar, en gammal tidning och så fröerna jag tänkt plantera.
 
Jag hittade mina Matchstick Garden-fröer i London i höstas och ville definitivt prova och se om det skulle fungera och komma upp några fröer, så nu är det dags! Och så tog jag fram ett paket gräslöksfrön också, för det kan ju vara kul och bra att ha hemma.
 
Om ett par veckor kanske det har kommit upp något i de små minikrukorna jag gjorde, vem vet?
#1 - - Malin Aurora:

Åh så mysigt!

Svar: Ja, lite örter är alltid bra att ha hemma också! Får se om något växer!
Beatrice Hallberg

#2 - - isola:

åh va smarta små "krukor":)

Svar: Ja, väldigt enkelt också, och bra återvinning av något man normalt sett bara slänger iväg. :)
Beatrice Hallberg

Till top