Några viktiga saker

Tips & Guider / Permalink / 0
Den senaste tiden så har jag läst och sett några väldigt viktiga saker. Feminism är viktigt för mig, och att motarbeta Rasism och Sexism är minst lika viktigt. Därför delar jag nu med mig av några av de viktigaste sakerna jag sett och läst på sista tiden här och nu.
 
1.
Jonas Hassen Khemiris artikel på DN.se idag. Vaknade upp och såg den på flera ställen och läste den. Viktigt och välformulerat så det bara skriker om det!
 
 
 
2.
Bianca Kronlöfs video på Youtube som jag snubblade över på facebook för ett par dagar sen. Så rolig och samtidigt viktig.
 
 
 
 
3.
Nanna Johanssons blogginlägg om "Vägen till lycka i 10 steg" som är både smart och humoristiskt, men samtidigt tar upp något viktigt.
 
 
 
4.
Artikeln i SvD som handlar om att det praktiska i samhället inte är lika mycket värt längre, utan att det enda som är värt något i dagens Sverige är ens teoretiska sidor och hur mycket man pluggat. Viktigt att ta upp, då det är det praktiska vi måste ha för att orka med vardagen, inte bara det teoretiska.
 
Till top