Förvaringsproblem

Blogg / Permalink / 2
Som jag nämnt ett par gånger så har min dator blivit helt fylld med bilder, och det är ytterst svårt för mig att rensa bort mer, jag har redan tagit bort nästan allt som inte är använt eller går att använda.
Därför kan jag inte föra över några bilder på datorn, och eftersom min dator inte samarbetar med någon extern hårddisk hittills, så kan jag inte heller rädda bilder den vägen. Enda lösningen just nu är alltså att vänta, spara pengar och sen köpa en ny dator och samtidigt köpa en extern hårddisk som förhoppningsvis fungerar.
 
Det här går såklart ut över bloggen, och det är verkligen jättetråkigt. Jag har massor med bilder som väntar på att visas, men inte ens allting från Berlin får plats på datorn än så länge, och när jag väl kan föra över bilder är det mest i omgångar om 2GB per gång, och det är 8GB bilder kvar från Berlin. Därtill runt 6GB bilder till från Gotland som jag inte ens har kunnat titta på själv än.
 
Jag hoppas att det här löser sig fort, för ingen vill hellre än jag att det här löser sig någon gång. Jag är jättetrött på att inte kunna föra över bilder, och det medför en trötthet och en ovilja att ta nya, och nu i Malmö så har min kreativitet väckts något otroligt med alla nya miljöer. Det är tråkigt, men det får bli en paus härifrån ett par veckor till för att jag inte har varken tid eller ork att tänka på allt det här just nu.b
#1 - - Lisa:

Håller med dig, hälsosamt levande är olika för person till person. Vissa behöver mer träning, andra mer mat och näring men vad man än behöver så kan jag tycka att alla behöver inte veta allt. Det är helt min åsikt men jag står för den, jag blir inte inspirerad av folk som lägger upp tre träningsbilder och två kesobilder, varje dag. Tror inte det är nyttigt för dagens ungdomar att växa upp till det heller. Däremot har samhället blivit bättre på att visa kvinnor i alla dess former och det är fantastiskt. Vissa är smala, andra är nåt mellanting och vissa lite större och alla är så vackra på sitt eget sätt! Det är kul att det kommer mer och mer in i samhället och att man får fokusera på det man vill, träna, festa eller bara vara hemma. Sålänge man gör det man själv mår bäst av så tycker jag att det är bra! :) Kanske lite lagom av allt också! Det här blev ett långt inlägg, haha. Hoppas du förstår vad jag menar och hoppas du får en fantastisk helg :)

Svar: Hälsosamt är för mig inget annat än bara ett vidrigt ord som antagligen hade en bra innebörd från början, men som nu enbart är intaget av alla dessa träningsivrare som enbart diskuterar vad man ska och inte ska ha i sin smoothie, och vad man ska och inte ska träna för att få vissa muskler. Det är lika med att man tränar, och äter efter någon av alla "hälsosamma" dieter som finns idag. Säger man emot någon av dessa människor och säger att det finns en träningshets och ett samhälle som blivit ätstört, så får man "fakta" och "vetenskap" uppslängt i ansiktet, utan att man bett om den. Man har antagligen redan läst denna "fakta" och insett att den är rena bullshiten, dessutom.Jag tycker inte heller att samhället har blivit särskilt bra på att visa fler former. Jag har ännu inte sett en enda som är i närheten av mullig eller större än det, mer än i Dove-reklamen som satt uppe för evigheter sen, och då var kvinnorna inte i särskilt olika åldrar, ingen var under 30. Samhället behöver något annat än träningshets, och det är inte folk som diskuterar träning och "hälsa" heller.
Jag tror att jag förstår vad du menar, jag är inte helt 100, men jag håller faktiskt inte med dig.
Hoppas däremot att du får en bättre resterande helg än jag kommer ha! :) (ska sitta inne hela dagen trots fint väder, för att plugga stenhårt inför seminarier)
Beatrice Hallberg

#2 - - Juli:

Tips: du behöver väl inte ha bilderna på datorn för att lägga upp dem på bloggen? :) att bara ha minneskortet insatt och ta bilderna direkt från minneskortet till bloggen utan att spara dem på datorn brukar funka prima för mig!

Svar: Tack för tipset! Men jag redigerar alla bilder en del innan de läggs upp här, och jag kan väl inte redigera dem utan att ha dem på datorn? Dessutom måste jag tyvärr tömma alla minneskort nu, för jag ska på konsert och vill gärna ta bilder.
Beatrice Hallberg

Till top