Kantareller

Falkenberg / Permalink / 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag var hemma i helgen tvingade jag ut mina föräldrar i skogen för att plocka svamp. Vi åkte ut i skogarna och plockade i ett par timmar i regnet och kom hem med en och en halv liter efter rensning! Väldigt värt, eftersom jag nu har en burk kantareller i frysen.
#1 - - Malin Wärja:

Vad härligt med kantareller!

Svar: Ja! Och extra lyxigt med hemplockade när man egentligen bor i stan dessutom!
Beatrice Hallberg

#2 - - HEDVIG:

åhh älskar kantareller!! önskar också jag hade något bra plockställe, haha!:)

Svar: Ja, det är supergott! Det är bara att leta, ut i skogen vart som helst, det enda som behövs är blandskog så är det klart typ! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - frida:

tycker det är så himla mysigt att plocka svamp, världens bästa höstkänsla! (och så gott!)

Svar: Ja, eller hur! Man får passa på när man kan göra det också!
Beatrice Hallberg

#4 - - Pappa Patrik:

Nja. Ingen kände sig tvingad. Tvärtom var det kul att du helt plötsligt tog initiativ. Vi brukar ju ut nästan varje helg under hösten. :-)

Svar: Pappa, man får ju faktiskt skriva ord som låter bättre när det är en blogg, tvingade ut låter mycket ungdomligare och intressantare än tog initiativ till, eller tycker du inte?
Beatrice Hallberg

#5 - - Pappa Patrik:

Ok. Vi kände oss tvingade att plocka svamp. Kram!

Till top