200 frågor besvarade för 1 år sen

Listor / Permalink / 2
Nu gör jag en knäpp grej. När jag skriver det här är det den 7 april - 2013. Vilket gör att när ni läser det här, och jag läser det nästa gång, är det ett år sen jag skrev det här, tyckte det här och svarade såhär på de här frågorna. Det är 200 stycken, så jag ska försöka bryta av med bilder emellanåt så det inte blir så tråkigt.
 
 
1. Vem är du? En tjej från västkusten i Sverige som gillar musik, foto och att nörda in sig på saker.
2. Attityd: Besserwissrig, glad och realistisk, typ.
3. Ålder: 19
4. E-post: flera stycken, men ingen jag tänker skriva ut här pga har ingen till bloggen, får skaffa det?
5. Hemsida: Den här bloggen.
6. Du kommer från: Falkenberg
7. Du bor: Falkenberg
8. Mentalitet: Envis men lat.
9. Civilstatus: Singel
10. Stjärntecken: Vattuman
11. Mac eller PC? Mac & PC. Har en skoldator som är Mac, alla tidigare datorer har varit PC.
13. Internet Explorer, Mozilla, Netscape eller annat? Firefox. Annars Safari.
14. Din bästa egenskap: Lättlärd.
15. Din sämsta egenskap: Lathet, solklart.
16. Husdjur: Inga numera.
17. Familj: Mamma & pappa.
18. Kroppsdel du har mest nytta av: Oj, eh... Öronen kanske, eller munnen? Nä, äsch, säger huvudet!
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Ögonen, helt klart.
20. Jag sover: helst inte till senare än 10 på helgerna.
21. Djur jag är lik: Jag brukade säga bergsget eftersom de är så satans envisa, men jag vet inte.
22. Tror du på något? Oui. Jag är kristen.
23. Frisyr: Eh, i vanliga fall boll på huvudet, just nu på väg att torka i en handduk.
24. Hårfärg: Brun
25. Ögonfärg: Grön/Blå/Grå/Gul/Obestämbart
26. Längd: 1.66 ungefär.
27. Skostorlek: 39
28. Klädstorlek: Inte en jävla aning helt ärligt, har inte köpt nya kläder på snart ett år.
29. Gillar: Foto, musik, glass & solljus.
30. Ogillar: Idioter (som antifeminister och rasister), och småsaker som sena bussar.
31. Favoritmat: Kyckling. Kvittar hur den är tillagad, det är alltid godast.
32. Favoritglass: GLASS! <3 Eh, SIA-glass från Slöinge, nära hemma är alltid bäst, annars fruktglassarna på Riccardos i Halmstad, som är det bästa som finns.
33. Favoritdessert: Glass, hehe.
34. Favoritpizza: Hawaii.
35. Favoritdryck: Vatten, te eller 7-up.
36. Gillar du godis? Ja, men ska dra ner på sånt nu.
37. Isåfall vilken sort? Det mesta, i stort sett allt utom lakrits.
38. Favoritdrink: Dricker inte drinkar, så ingen då.
39. Favoritfilm: Amelie från Montmartre, Harry Potter och De Vises Sten, Sagan om Ringen-filmerna och Den Hemlighetsfulla Trädgården.
40. Favoritdag: Söndag.
41. Favoritklädesplagg: Vad som helst med hög midja.
42. Favoritbok: Harry Potter. Alltid. Sen är typ Var är Alaska? av John Green en jag läst om många gånger.
43. Musiksmak: Väldigt blandat, men inte dansband och helst inte för skrikig metal eller tung techno.
44. Favoritdoft: Nyklippt gräs, varm sommargata när det regnar och nybakade kanelbullar!
45. Favoritblomma: Förgätmigej. Sen Blåsippa.
46. Öl eller vin? Vin i så fall.
47. Liknar du en kändis? Haha, nej.
48. Senast köpta skiva: Oj, det var ett tag sen, men det är nog Kent - Vapen och Ammunition på 2hand i Sthlm.
49. Senast film på bio: The Hobbit.
50. Bästa låten i världen: Just nu? Ikväll? How to be a heartbreaker av Marina and the Diamonds.
51. Senast lästa bok: Oj, eh... Det var ett par veckor sen jag läste, men är mitt uppe i Sounds Like Branding av Jakob Lusensky.
52. Favoritförfattare: Av allt jag läst, så måste jag nog säga att jag gillar Holly Blacks stil att skriva på, eller Katarina Von Bredow, nästan alla hennes böcker är klockrena.
53. Skriver du dagbok? Från och till, började på min födelsedag i år igen, och har skrivit från och till i flera år, önskar att jag skrev mer.
54. Bästa årstiden: Vår/sommar
55. Älsklingsfärg: Svart typ.
56. Skulle aldrig ta på dig: Uggs. Foppa-tofflor. Prasselbyxor. Listan kan göras lång helt ärligt.
57. Vad ville du bli när du var liten? Minns aldrig sånt här, har ett svagt minne av att någon gång ha sagt circusprinsessa, som alla andra tjejer i fyraårs-åldern som är hjärntvättade.
58. Blev du det? Nej, och lär aldrig bli heller, haha.
60. Sportbil eller familjebil? Varken eller, tycker inte om bilar.
61. Katt eller hund? Katt, men är allergisk, så hund då.
63. Fobier? Ingen fobi direkt, men hatar verkligen spindlar. Var värre förut, nu kan jag dammsuga upp dem eller slänga ut dem från balkongen från ett glas iaf.
64. Deppig eller glad? Glad för tillfället iaf!
65. Politiskt insatt? Hyfsat. Står och väger mellan sossarna, vänstern och feministiskt initiativ för tillfället.
66. Värdesätter du ärlighet? Ja, men jag inser också att man måste dra till med en vit lögn ibland.
67. Brukar du dra "vita lögner"? Ja, rätt ofta faktiskt.
68. Är det ok med vita lögner? Ja, i många fall. Inte alla, men ett flertal.
69. Känner du en mytoman? Eventuellt, det är inte satt en diagnos, men ett misstänkt fall.
70. Har du pojkvän/flickvän? Nej.
71. Är du kär? Tveksamt, det är svårt att avgöra för tillfället.
72. Hur tidigt stiger du upp? Halv sju på vardagar och runt 9-10 på helgerna typ.
73. Är det bra eller dåligt? Helt okej de dagar jag kommer upp då på riktigt.
74. Vem/vilka vet mest om dig? Kajsa, Eric, Linnea och Johan skulle jag gissa på i alla fall.
75. Gillar du att slåss eller? Nope, det är inte min grej.
76. Vad har du på dig just nu? T-shirt, underkläder och täcket.
77. Vad ska du göra ikväll? Sova, klockan är rätt mycket och jag har skola imorgon.
79. Är du seriös? Hyfsat, men om du menar just nu så är jag väldigt seriös med att jag ska sova.
80. Hur många handväskor äger du? Inte en enda, vad sjutton ska man ha en sån till liksom? Dock försöker folk övertala mig att skaffa en nu till balen, så snart äger jag väl en då.
81. Hur många bilar har du/ din familj: En halv. Vi delar med farmor.
82. Hur många biologiska syskon har du? Inga.
83. Isåfall, vad heter de?
84. Hur många timmar sover du per natt? Skulle väl chansa på 7-9 timmar oavsett veckodag, beror på när jag lägger mig, hehe.
85. Vem är snyggast i världen? Alex Pettyfer. Han är snygg.
86. Vad är du allergisk mot? Katter och eventuellt lite andra pälsdjur.
87. Ska du duscha idag? Nej, det har jag redan gjort för ca 3 timmar sen.
88. Vad är det för veckodag? Söndag.
89. Vad är det för datum idag? 7 april
90. Vad gör du nästa år? Pluggar förhoppningsvis i Malmö (English Studies), hänger mycket med bra vänner och njuter av våren som förhoppningsvis kommit till Sverige då. Njuter av livet helt enkelt.
92. Hårdrock eller synth? Hårdrock.
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? En stad på landet? Typ?
94. Har du utländska föräldrar? Nej.
95. Gillar du att laga mat? Ja, det är kul.
96. Märkeskläder eller secondhand? Second hand, om det inte gäller skor.
97. Hur många par skor har du? 3 par jag använder, två par till förutom de paren (gympaskor och trasiga skor)
98. Är du sexuellt frustrerad? Haha, omg. Nej, inte just nu nej.
99. Vem är snällast just nu? Eric, han ska hjälpa mig plugga upp Matte B som jag kuggade i tvåan.
100. Var har du ont? Hela kroppen typ, som vanligt.
101. Använder du hårspay: Nej, jag hatar sånt där grejs.
102. Kan du stå på händer?: Nej, jag lyckades aldrig lära mig sånt där.
103. Favoritsåpa alt. dokusåpa? Eh, om Top Model räknas så är det den. Annars är väl Masterchef också en dokusåpa rent tekniskt sett? Äh, sånt iaf.
104. Är du vidskeplig? Nej, inte särskilt.
105. Favoritserie: Touch, Dragons: Riders of Berk och Eat Street.
106. Gillar du seriehjältar? Finns vissa bra filmer baserade på såna, så visst.
107. Hur många Nina känner du? Ingen, men en av mina klasskompisar har en roll i våran slutproduktion där hon heter Nina.
108. Vad tycker du om idrott? Idrott som skolämne har alltid varit vedervärdigt, men att motionerna lite allmänt sådär är okej ibland. Inte riktigt min grej, har det aldrig varit.
109. Gillar du att fotografera? JA.
110. Gillar du musikaler? Ja, om de framförs direkt på scen av duktiga människor.
111. Salt eller socker? Socker.
112. Tittar du på sport? Nej.
113. Om ja; vad?
116. Om inte; varför? Det är meningslöst, jag kan hitta på tusen saker som är roligare.
117. Gillar du ketchup? Ja, det är gott.
118. Sushi eller hamburgare? Hamburgare, fixar inte sushi. Det är något med konsistensen som inte alls fungerar.
119. Små eller stora bokstäver? Stor först, sen små, som det bör vara i en korrekt mening.
120. Blyga eller framåt killar/tjejer? Det kvittar, jag tycker inte om någon speciell sort.
121. Är du bra på att måla? Haha, nej, verkligen inte tyvärr.
122. Vad har/hade du mvg i? Engelska & Svenska på högstadiet, på gymnasiet i Engelska A&B, Kör A, och något mer ämne än så länge, vad mer får vi se om någon månad.
123. Vad har/hade du ig i? Ingenting som slutbetyg, men Idrott i Åttan och Matte B än så länge.
124. Är du blyg? Ja, i många situationer, men det var värre förr.
125. Favoritlaget?
126. Gillar du konst? Ja, det är trevligt att titta på. Helst foto-konst dock.
127. Favoritmålning? Kan inga namn och sådär, men föredrar som sagt foto framför målning.
128. Vilket museum var du på senast? Oj, bra fråga. Fotografiska är ett av de senaste i alla fall.
132. Har du utövat nån extremesport? Nej, verkligen inte.
133. Har du någon tatuering alt. piercing? Nej, men vill ha en liten tatuering inom ett år tror jag.
134. Vem är den hurtigaste personen du känner? Oj, det var en bra fråga. Men min mamma tror jag.
135. Använder du smycken? Nej, det är inte riktigt min grej. Händer att jag drar på några hemgjorda armband på sommaren typ.
136. Är du feminist? Ja, solklart.
137. Favoritinredningspryl i ditt hem: Min världskarta får det nog bli.
138. Är du glad nu? Jadå, men lite trött bara, klockan börjar bli mycket nu.
139. Var du glad igår? Ja, det var jag mestadels.
140. Känner du någon som jobbar på sjukhus? Oj, nej, det tror jag inte.
141. Vem skulle du vilja ge mjältbrand? Ingen, vem vill göra någon annan sjuk?
142. Kaffe eller te? Te.
143. När grät du senast? Minns inte, så antagligen flera veckor sen.
144. Sexigaste kroppsdel: Min eller andras?
146. Du har kysst: (alt.) 0-10 / 11-20 / 21-40 /slampa : Inte för att det egentligen är något någon har med att göra, men 3 personer.
147. Sexuell läggning: Hetero så vitt jag vet just nu åtminstone.
148. Du har: (alt.) pojkvän / flickvän / både och : Inget av det, men jag hade pojkvän för ett par månader sen.
150. Bästa plats på jorden: London.
151. Har du kompisar som bor utomlands? Nej.
154. Föddes du med någon sjukdom? Nej.
155. Har du någon kronisk sjukdom? Nej, inte som jag vet om än i alla fall.
156. Har du genomgått en operation? Nej.
157. Har du brutit ett ben? Nej, inte det heller.
158. Har du åkt ambulans? Nej.
159. Har du svimmat någon gång? Nej.
160. Har du blivit kramad? Ganska självklart, ja.
161. Har du saknat någon? Ja.
162. Har du blivit jagad av en polis? Nej.
163. Föredrar du att ringa eller skicka SMS? Smsa, det är lite min grej.
164. Vad skrämde dig om nattens om barn? Typ ingenting, jag bara sov.
165. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota hela sommaren, men skor resten av tiden typ. Barfota hemma också.
166. Känner du någon med samma födelsedag som dig? Nej, men vet om ett par stycken.
167. Kan du rulla med tungan? Det beror på vad som menas med det?
168. Dansar du i bilen? Ohja, till rätt låt så!
169. Har du varit i några andra världsdelar? Nej, och det lär ta ett tag tills jag vågar mig såpass långt bort.
170. Har du varit med om en bilkrasch? Nej.
171. Favoritcitat ur film: "After all this time?" "Always."
172. Senaste låt du lyssnade på: Just nu lyssnar jag på I could be the one med Avicii och Nicky Romero.
173. Vad gör du när du är uttråkad? Hittar på något.
174. Värdefullaste ägodel: Min mobil eller min dator, annars kameran.
175. Om du var tvungen att skänka bort 25 000 till välgörenhet, vem skulle få dina pengar: Oj, jag är inte så mycket för det där med välgörenhet, men jag skulle nog skänka till en organisation jag trodr på faktiskt skänker pengarna vidare och som är ideell.
176. Favoritpålägg: Äter bara knäckebröd just nu, och då är ost helt fantastiskt gott! Snart testar jag med krasse också.
177. Vilket är det vackraste ordet/orden du vet: Vaniljmoln.
178. Är du långsint: Extremt. Men jag brukar försöka låta bli att tänka på sånt.
179. Vad gör du i sommar: Åker till Berlin med Linnea, jobbar med konfirmander, åker till Gotland med mina föräldrar, tar det lugnt och åker eventuellt även till London med ungdomsgruppen i kyrkan.
180. Vad fascinerar dig mest hos andra människor: Deras åsikter.
181. Spelar du nåt instrument? Yes, några stycken. Sjunger, spelar elbas och lite piano, håller på att lära mig spela gitarr och munspel. Typ det. Hade gärna lärt mig trummor, men det är så svårt.
182. Vilken person i hela världen skulle du helst vilja träffa, och varför: Lady Dahmer/Natasja Blomberg, för hon verkar så otroligt cool och smart på samma gång. Och så har hon bra åsikter, såklart!
183. Senaste konsterten jag var på: Oj, herregud. Att jag inte minns det är ju bara pinsamt. Jo, förresten, Linnea Henriksson i Halmstad på NollTreFem var det!
184. Samlar du på något? Rätt många knäppa saker. Elefanter, snäckor, pryttlar, eh... Ja.
185. Om du fick en resa helt gratis: Skulle jag hälsa på vår första utbytesstudent Ashleigh på Nya Zeeland, för det är fascinerande där och jag saknar henne väldigt mycket.
186. Favoritparfym? Är inget stort fan av parfym, men använder en med doft av "blåbär" från Zara som är okej.
187. Använder du nagellack? Nej, mina naglar är för korta och det blir inte snyggt.
188. Hur många nycklar finns det i din nyckelknippa? 5 stycken tror jag. Eller 4. Fanns 5 förr i alla fall.
189. Vilken svordom använder du mest? Fan och helvete, eventuellt jävla.
190. Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? Antagligen, men det är inte lika jobbigt nu som förr.
191. Hur många stolar står runt ditt köksbord? En just nu, resten står i vardagsrummet runt bordet där av någon anledning.
192. Äter du frukost dagligen? Nej, men jag försöker. Åt aldrig frukost förr, men blir grinig om jag inte gör det numera.
193. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Det går i perioder, just nu är en stressig period, om några veckor är det aningens aning lugnare.
194. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej, men jag läser lite nyfiket ibland på förpackningarna medan jag äter saker.
195. När kräktes du senast? Minns inte, men jag har starkt för mig att det är över 10 år sen. Kräks i stort sett aldrig, och den gången blev jag rejält åksjuk i en bil på slingriga vägar.
196. Vad gör dig ledsen? Antifeminister och rasister, människor som inte kan sätta sig in i andras situation, att jag snart tar studenten.
197. Vad gör dig glad? Att våren är på gång, att jag snart tar studenten, att jag ska till Berlin och att jag har sökt in på skolor till hösten.
198. Vad är den mest irriterande frågan? Ställd av små barn ca 4-5 år gamla är det helt klart "Vad göööör duuu?" med följdfrågor när man inte är så sugen på att svara.
199. Vad tycker du är romantiskt? Jag vet inte, jag är ingen sucker för romantik direkt. Tycker det räcker med att man visar att man tycker om varandra genom vardagliga gester som att ta disken när någon ser trött ut eller att pussa den man är ihop med på kinden när det känns rätt liksom. Mer sånt.
200. Hur många barn vill du ha? Max 2, inte mer. Är ingen sån där som älskar barn, men ser ändå mig själv som mamma i framtiden av någon anledning.
 
 
Okej, då får vi se hur otroligt annorlunda jag ser på saker om ett år. Det här är rätt spännande ändå tycker jag allt!
#1 - - Sandra Leone:

Åh vad kul att du ska svara på samma frågor igen. Fy vad spännande att se hur du förändrats.

Svar: Ja, det kändes som en kul idé för ett år sen, och jag tror att årets inlägg kommer upp imorgon!
Beatrice Hallberg

#2 - - frida:

oh vilken rolig grej!!

Svar: Framförallt kul att se för mig! Hade nog valt en kortare lista om jag hade varit riktigt smart, haha.
Beatrice Hallberg

Till top