Hemma + Bucket List

Listor / Permalink / 2
Nu är vi hemma igen från Gotland! Eller, det har vi varit ett par dagar, men jag har behövt vila upp mig efter allt resande, så jag har helt enkelt valt bort datorn helt, trots att vi varit utan internet en hel vecka (eller haft askasst internet på mobilerna).
 
Tänkte att jag vill ha lite tid på mig att titta igenom sisådär en 24 GB bilder och filmer från Gotland, innan jag börjar visa här, och därför måste jag ju visa något annat. Mycket svårt. Men jag kom på att jag har gjort ytterligare framsteg på min sommar-lista över saker jag ville göra, eller min Summer Bucket List, som jag kallade den. Så vi ska titta lite på det, tills jag återkommer med Gotlands-berättelser!
 
 
♥ Tappa upp flädersaften på flaskor
 
♥ Cykla på Hven
 
♥ Bygga ett maffigt sandslott
 
♥ Bada så ofta jag kan
 
♥ Testa mitt 10 år gamla metspö
 
♥ Fira kompisars födelsedagar
 
 
♥ Föreviga stunder med kamera och visa upp här
 
♥ Utforska Skåne och Malmö med buss och tåg
 
♥ Gå på utomhusbio (om det är en bra film)
 
♥ Bada mitt i natten
 
♥ Cykla mycket och länge, helst varje dag
 
♥ Spendera så lite pengar som möjligt
 
♥ Åka på marknader och gå på loppis
 
 
♥ Läsa minst en bok i veckan, helst fler
 
♥ Fiska krabbor
 
♥ Se How to Train Your Dragon 2, på bio
 
♥ Ha grillkvällar
 
♥ Äta på Fish&Chips-bussen minst en gång
 
♥ Spela minigolf
 
 
♥ Ha ett Harry Potter-maraton
 
♥ Gå på Malmöfestivalen
 
♥ Sy färdigt mina medeltidskläder
 
♥ Göra min egen krans på midsommar
 
♥ Plocka jordgubbar på självplock och göra saft och sylt
 
♥ Se och fota en soluppgång, helst på Gotland
 
 
♥ Fynda något på sommarrean
 
♥ Äta mängder av glass
 
Jodå, fortfarande en hel del som är kvar, och en hel del som är gjort. Vissa saker går helt enkelt inte, som utomhusbio och vanlig bio, medan andra bara inte hunnits med än, som soluppgången, sandslottet och krabbfisket. Men vi får se hur det går, det är trots allt inte slut på sommar än! Så sent som igår badade vi i höga vågor nere på Skrea Strand, så badandet fortsätter, bland annat!
 
 
#1 - - ISA:

Se där, massa saker avbockade ;) roligt med en summer-edition på bucketlist!

Svar: Ja, men precis! Har en vanlig också, men den är inte officiell, haha. :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Jennifer Palmblad:

Blev lite peppad och inspirerad till att uppdatera min gamla bucket list nu. Ska nog banne mig se till att gora det.

Svar: Ja, men gör det! Jag fyller på min vanliga titt som tätt, det är ju så kul att stryka det man klarat sen!
Beatrice Hallberg

Till top