Körsbärsgården

Gotland 2014 / Permalink / 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som jag skrev i förra inlägget, så åkte vi alltså hit. Till Körsbärsgården, som ligger nästan hela vägen ner till Hoburgen. Där finns en fantastiskt god vegetarisk buffé, och för lite extra pengar kan man välja antingen kyckling, lax, fläskkött eller nötkött till det. Så det åt vi såklart!
 
Sen tittade vi på utställningarna i deras konsthall och spenderade en liten stund i trädgården på baksidan av konsthallen. Men det började dra ihop sig lite till regn, och vi ville gärna fika, så det gjorde vi! Eric tog en helt orimligt god morotskaka, men jag, mamma och pappa tog några kulor glass var. Guteglass är så himla gott! Kan tipsa om det om ni åker till Gotland. Framförallt smakerna Salmbär, Gotländsk Äppelkaka och Blåbär & Yoghurt! Och Saffran & Honung, och typ alla smakerna, hehe.
 
Sen hann jag knappt ut från toaletten innan det började regna, och sen regnade det och åskade hela eftermiddagen och kvällen.
#1 - - Frida:

Åh vad gott det där såg ut!

Jag har tyvärr ingen mixer hemma, så det fick bli någon slags gryta i soppform haha ;) jag gillar när man har lite att tugga på även om det är soppa. Och jag skjutsade i makaronerna och låt sedan soppan koka så länge som de begärde, innan jag serverade - så de var i princip det sista att åka i :) Det blev verkligen supergott, hoppas det blir bra för dig med!

Svar: Ja, åh, det var fantastiskt gott!
Åh, tack, ska definitivt testa detta!
Beatrice Hallberg

#2 - - Nora Cederin:

Åh vad mysigt och himla gott ser det ut också! Nästa gång jag besöker Gotland vet jag vart jag ska!!

Svar: Ja, men det är det verkligen! Så himla värt, och inte överdrivet dyrt med tanke på hur gott det är!
Beatrice Hallberg

Till top