December

Jag & Vi / Permalink / 5
 
 
Jag var fullt övertygad om att jag hade förinställt ett inlägg till idag, men det hade jag uppenbarligen inte alls gjort. Men förberett hade jag ju! Här ovan är ett litet collage med bilder jag sparat på min Pinterest. Mappen kallar jag Winter, men just nu symboliserar den December väldigt mycket. Det är mindre än en månad kvar till jul, mindre än en månad kvar till Nyår, och snart är det 2015 och inte 2014 längre. Lite vemodigt, men ganska fint trots allt.
 
Den senaste veckan har bestått av planering inför julklappskalendern, umgänge med lilla pappa, utforskande av Malmö tillsammans och första advents-mys. Än har vi inget julpynt uppe förutom kalendern mamma sydde åt min julklappskalender som jag började få när jag var kanske 3 år. Den hänger uppe på väggen och i morse blev jag väckt och fick hämta ett paket och fick se när Eric öppnade sitt. Jag satt och lagade hans vantar igår, och det var väldigt uppskattat. Själv fick jag en kalender i kalendern, så nu har jag en chokladkalender!
 
Den kommande veckan bjuder på massa mysiga saker, som bokcirkelträff, pysslande och skapande till julklappskalendern, extremt många julklappsinköp och mot slutet av veckan blir det en liten tripp med tåget till Växjö! Men mer om det en annan dag. Nu ska jag gå ut på stan och handla saker.
 
Alla källor till bilderna i collaget finns här. 
#1 - - Patrik Hallberg:

Lilla pappa tyckte om de två helmysiga dagarna i Malmö med sin stora dotter. ;-)

Svar: Haha, tack pappa. Puss <3
Beatrice Hallberg

#2 - - Hedvig:

åhh så himla mysiga decemberbilder du hittat!! och vad kul med bokcirkel ju, så himla bra idé ju!

Svar: Åh, men tack så mycket!! Och ja, älskar bokcirkeln, den blev till genom Sandra Beijars brevväns-inlägg faktiskt!
Beatrice Hallberg

#3 - - Sandra Lundin:

Men åh vilket fantastiskt collage! Önskar att jag kunde hoppa in i varenda en av bilderna :)

Svar: Åh, men tack! Känner lite samma sak, haha. Men det kanske blir av snart med mysig snö och julbak?
Beatrice Hallberg

#4 - - Sandra Lundin:

Vet inte varför jag stavade det med c nu när jag tänker efter. Men jaja ;) Hoppas också på snö snart!

Svar: Haha, det tänkte jag inte ens på ju! Tänk vad van man är vid engelska va? ;) Ja, snö! I december, sen tycker jag inte riktigt det är roligt längre, heh....
Beatrice Hallberg

#5 - - Kajsa:

Får såna himla myskänslor av såna här bilder! Älskar jul och vinter!

Svar: Grymt ju! Känner att collaget gått hem hos folk. Älskar också jul och vinter, bästa tiden på året!!
Beatrice Hallberg

Till top