Kvällsmyset

Malmö / Permalink / 4
 
 
 
 
 
 
 
"Embracea mörkret!" tänkte jag, tände ett par ljus i fönstret, tog på mig raggsockorna jag lever i för tillfället, och spenderade kvällen som de flesta nu för tiden - framför datorn vid skrivbordet.
 
Julklappskalendern går snart över i 3:e dagen, julkalendern är helt okej ändå, och igår köpte jag mängder av saker på stan. Lite julklappar, lite saker till julklappskalendern, och ett par saker som eh... bara hamnade i korgen på något märkligt sätt? Nej, men jag kanske spenderade en hundralapp på mig själv också, det kändes okej såhär i december.
 
Den här veckan har det liksom inte blivit av att jag fotat så mycket, jag vet inte vad det kan bero på mer än mörkret. Det är svårt att få till mina vanliga bilder, jag ställer ju in allt manuellt och det går bara inte ändå. Men tacka vet jag photoshop och att fota i RAW, så man kan göra vad man kan i den mån det faktiskt går.
 
Annars då? Jag knåpar på några inlägg, kämpar med att klämma ut bilder man kan visa från vardagen där det inte händer så mycket, och planerar ett par inlägg inför helgen när jag åker iväg. Imorgon har jag bokcirkelträff, på fredag kommer Kajsa hit, och på lördag åker vi tåget tidigt på morgonen med destination Växjö!
#1 - - Frida:

Åh vilka mysiga bilder, älskar mysiga vinterkvällar med tända ljus och sånt. <3

Svar: Tack så mycket! Älskar också sånt här mys, det är himla välbehövligt när allt bara är mörkt, mörkt, mörkt!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sara:

Tycker ditt mörker-embracande verkar lyckat! Raggsockor<333

Svar: Ja, men det kändes verkligen så! Eller huur, raggsockor<3 allra bäst när de är hemstickade!
Beatrice Hallberg

#3 - - Daniella 🌙:

Svar: Åh, detta ska jag verkligen testa (efter jul när man har pengar igen!) Jag spenderar hellre mer pengar på någonting som folk säger är gott, än typ 8 pund på någonting som visar sig vara skitäckligt. Och jag tror det är en extra station västerut och inte öster, men jag vet vad du tänker på haha! Lovar att lämna en kommentar hos dig när jag hittat tiden att testa. Tack så mycket för tipset! Har du bott här eller upptäckte du guldkornet på en resa? :)

Svar: Låter rimligt att vänta till efter jul, haha. London har ju så himla mycket fint att man antagligen går ner sig totalt där om man försöker jul-shoppa? Jaha, okejdå, haha. Har inte varit där sen hösten 2012, och då höll de på att renovera något tror jag, eller bygga helt nytt, jag minns inte vad det stod... Men vi var där i en vecka på semester i alla fall! Det var dock min tredje gång där, men jag har längtat tillbaka konstant sen dess.... Tror dock det blir en resa i vår! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Klara:

Så mysigt ju, med tända ljus och raggsockor!!

Svar: Ja, alltså, det är supermysigt! Mycket roligare än att bara sitta och frysa i mörkret. :)
Beatrice Hallberg

Till top