Lucka 2, en bild på något du ätit i år

Listor / Permalink / 1
Tänkte mig att om jag tycker att det blir något super-roligt inlägg där jag direkt får fram en bild i huvudet, så kommer jag hänga på Emilys julkalender! Idag är dagens inlägg det här. Så det gjorde jag idag, nu kör vi.
 
 
 
 
 
Direkt när jag såg dagens tema så tänkte jag på den här asgoda buffén vi åt på Gotland. Vi körde ner med bilen på Sudret, längs den finaste vägen, ut mot havet, gick upp på de höga åsarna och åkte sen vidare mot Hoburgen, och platån ovanför vad som inte längre är en gubbe. Sen tog vi lunch på Körsbärsgården. Vill ni se hela inlägget om Körbärsgården så finns det under kategorin Gotland 2014.
 
Själva buffén, som är vegetarisk om man inte väljer till någon form av animaliskt, är supergod. Hummus, tsatsiki, couscoussallad, coleslaw, goda bröd och ja, alltså, massa annat! Jag valde till kyckligen, mamma valde laxen och pappa valde nog köttet tror jag. Vad Eric valde minns jag inte ens, men lax kanske. Sen ska vi inte snacka fikat man kunde köpa efteråt. Det vattnas i munnen bara jag tänker på den här måltiden faktiskt.
#1 - - Hanna Karlsson:

Det ser gott ut!

Svar: Ja, åh, det var fantastiskt!
Beatrice Hallberg

Till top