Smoothie

Recept / Permalink / 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag halvt lever på smoothie och kokta ägg numera, eftersom jag glömmer att äta lunch när jag är ledig (typ tre eller fyra dagar i veckan). Jag har inget ultimat recept på smoothie, men sen jag fick en smoothieblender i julklapp så har jag äntligen kunnat göra smoothie igen, och därför bjuder jag på det ytterst enkla receptet till den på bilden som jag drack igår. Sjukt god.
 
1 jättemogen banan delad i bitar
typ 1 dl frysta, upptinade hallon
en skvätt apelsinjuice (typ kanske 1-2 dl, vet inte)
lite vaniljyoghurt
 
Släng ner allt i valfri bunke eller mixer och kör ihop det till en slät, väldigt flytande smoothie! Enkelt, gott, antagligen rätt näringsrikt, ingen aning. Gott i alla fall!
 
Btw, det absolut ultimat kokta ägget kokar man i 7,5 minuter, och man lägger då alltså i ägget när vattnet kokar. Blir perfekt krämig gula, inte rinnande men inte heller sådär ljusgul.
#1 - - a.:

åh, fint glas där!

Svar: Ja, visst är det! De är från Åhléns också, så man kan få tag på dem rätt lätt :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Joss:

Härligt

Svar: Helt klart!
Beatrice Hallberg

#3 - - hanna:

tjusigt

Svar: Tack!
Beatrice Hallberg

#4 - - matilda:

OJ vad gott!!

Svar: Väldigt gott, indeed! :)
Beatrice Hallberg

Till top