Bucket List - framgångar

Jag & Vi / Permalink / 0
Jag publicerade ju ett inlägg med saker jag vill göra i sommar, som ni hittar här, och jag tänkte att vi ska se om jag kan pricka av några saker jag faktiskt har hunnit med än så länge!
 
(Och jag vet att jag bloggar dåligt, men det har bara blivit så. Mindre tid för dator, och ingen bildredigering har gjort att jag inte hunnit, och nu när jag inte har min egen dator på några dagar till så har jag inte kunnat. Men det är på gång igen när vi kommer hem. Och jag har massor av saker att visa er!)
 
 
Tappa upp flädersaften på flaskor - Yes, det avklarade vi redan de första veckorna på sommaren! Godaste saften hittills.
 
♥ Cykla på Hven - Inte än, men förhoppningsvis i veckan.
 
♥ Bygga ett maffigt sandslott - Också inplanerat.
 
♥ Bada så ofta jag kan - På god väg, har redan badat mer än förra och förrförra året.
 
♥ Testa mitt 10 år gamla metspö - Om jag hittar det, och då är det ändå tveksamt om det finns tid.
 
♥ Fira kompisars födelsedagar - De verkar inte vilja fira, haha. Men presenter har jag gjort till dem!
 
 
♥ Föreviga stunder med kamera och visa upp här - På god väg med själva fotandet, men har ingen dator där jag är nu som har redigeringsprogrammet jag jobbar i. Så snart, kära bloggläsare, snart!
 
♥ Utforska Skåne och Malmö med buss och tåg - Har inte riktigt blivit av som vi hoppades, men lite kanske vi hinner med innan korten går ut och sommaren tar slut.
 
♥ Gå på utomhusbio (om det är en bra film) - Stryker nästan den här redan, för varken i Falkenberg eller Malmö visas en bra film i år.
 
♥ Bada mitt i natten - Avklarades nu i veckan. Eller, vi badade till halv tolv, och det får duga.
 
♥ Cykla mycket och länge, helst varje dag - Också på god väg, som badandet. Cyklar så ofta det går här, och tar snart med cykeln till Malmö.
 
♥ Spendera så lite pengar som möjligt - Går helt okej, mest för att Eric bjuder på glassen vi äter. Men annars har jag hållit i mina sista slantar.
 
♥ Åka på marknader och gå på loppis - Falkenberg är ingen loppistät stad, och marknaderna ligger inte så bra i år, så jag hoppas på lite loppis på Gotland sen!
 
 
♥ Läsa minst en bok i veckan, helst fler - Nej, det sket sig. Men läser gör jag ändå.
 
♥ Fiska krabbor - Ska göras samtidigt som sandslottsbyggandet. Mycket viktigt.
 
♥ Se How to Train Your Dragon 2, på bio - Nej, det gick inte. Den gick bara i 3D på engelska, och annars på svenska. Inga bra kombinationer, med andra ord.
 
♥ Ha grillkvällar - Inga hittills, men grillat har vi ätit hos Eric.
 
♥ Äta på Fish&Chips-bussen minst en gång - Skulle ha blivit idag, men regnet satte stopp för oss.
 
♥ Spela minigolf - Yes, på midsommar! Och kanske ett par gånger till innan sommaren är slut.
 
♥ Ha ett Harry Potter-maraton - Jag hoppas jag hinner. Kanske sista veckan innan skolan börjar?
 
 
♥ Gå på Malmöfestivalen - Yes, inplanerad as we speak.
 
♥ Sy färdigt mina medeltidskläder - På god väg, har ett mönster nu och ska beställa lite extra tyg, sen är det klart att sys och färdigt att användas!
 
♥ Göra min egen krans på midsommar - Japp, så blev det!
 
♥ Plocka jordgubbar på självplock och göra saft och sylt - Nej, självplocket är slut för jordgubbar, men det blir rabarbersaft istället troligtvis!
 
♥ Se och fota en soluppgång, helst på Gotland - Inplanerat en dag på Gotland.
 
♥ Fynda något på sommarrean - Vi får se, jag har inte pengar till kläder nu egentligen.
 
♥ Äta mängder av glass - På god väg, haha. Mest sorbet dock, har inte varit på humör för vanlig glass än.
 
Sådärja! Några saker har jag ju faktiskt klarat av. Och några har dessvärre fått strykas från listan, eftersom det helt enkelt inte gick. Nu är halva sommaren kvar för min del, och jag siktar på att hinna med alla de andra sakerna innan dess!
Till top