Sommarlov: Regniga dagar #3

Tips & Guider / Permalink / 1
Vecka två då av min lilla idé med tips för regniga dagar! Jag är glad över den här lilla serien själv, eftersom jag ju kommer på saker jag kan göra själv också, och inte bara sånt jag kan tipsa om utan att göra själv först. Den här veckan tänkte jag tipsa om lite poddar och radioprogram som jag tycker kan vara kul att lyssna på när det regnar! (Eller när det är soligt, man kan ju ladda över de flesta i en mp3 och ta med sig ut!)
 
Vi börjar med en självklarhet på sommaren, Sommar i P1! Man kan lyssna direkt när det sänds, eller på datorn via den här länken.
 
 
Förutom sommar i P1 följer jag en del poddar som finns tillgängliga på iTunes. Nämligen dessa som jag gillar mycket:
HanaPee's Otroliga Podcast (Länk här)
En rolig podd med Hanna och Martin, där de pratar om allt mellan himmel och jord.
 
Sandra och Michelle (Länk här)
Sandra Beijer och hennes kompis Michelle poddar ihop! Olika teman för varje avsnitt, och just nu sänds deras podd som tvodd på svtflow istället. Den är alltså pausad på iTunes just nu.
 
Madde och Cassandra's Podcast (Länk här)
Två fantastiska feminister som är bästa vänner och otroligt olika men lika bra. Om allt mellan himmel och jord, men lite av ett tema för varje avsnitt också.
 
Ebba och Fannys Podcast (Länk här)
Ebba Zingmark och hennes storasyster Fanny pratar om teman för varje podd, och även om det är lite svårt att skilja deras röster åt, så är den helt klart väldigt mysig att lyssna på!
 
 
Förutom de här lyssnar jag egentligen inte på så många andra poddar, eftersom jag inte har hittat några jag gillar utöver dessa. Så har ni några tips, hit me! Jag letar ständigt efter nya saker att lyssna på.
 
Sådär, nu har ni flera timmar av lyssnade framför er! På torsdag kommer ett extra inlägg med saker man kan pyssla med medan man lyssnar, eftersom det är omöjligt att bara ligga still och lyssna på sånt här.
 
#1 - - natalie:

oj vad bra tips, älskar podcasts!

förresten, du skulle inte kunna vara snäll och kasta in en fråga till mig på det senaste inlägget? skulle vara väldans tacksam! :)

Svar: Tack, vad bra!
Jodå, jag kan kika in och titta! :)
Beatrice Hallberg

Till top