Sommarlov: Regniga dagar #4

Tips & Guider / Permalink / 1
Här har vi det extra inlägget jag lovade i det här inlägget i måndags! Om ni är någonting alls som mig, så samlar ni också på er pysselprylar, verktyg och annat som kan vara bra att ha. Om inte, så får ni kanske köpa in lite sånt för några pyssel. Men det mesta här är enkelt, och väldigt bra att göra medan man lyssnar på valfri podd jag tipsade om! (Eller något annat, för den delen)
 
(Klicka på bilderna för länkar till Pinterest och därifrån vidare länkar)
 
Rita geometriska mönster på en tygklädd anteckningsbok, med hjälp av tygpennor.
 
 
 
Eller så bakar man stora maränger med smak av granatäpple. (Eller choklad, för det är ju så himla gott!)
 
 
Skaffa en bok med blanka sidor att göra collage och teckningar, eller anteckningar i. Själv har jag en Moleskine, men man kan ha precis vilken bok som helst, dyr som billig. Jag har en liten med mig överallt att skriva i, en större att klippa och klistra i och en större till med linjerade blad att göra listor och sånt i. Mycket bra sysselsättning när man lyssnar på poddar!


 
Gör ett portabelt luffarschack att ta med på framtida picknickar utomhus i solen!
 
 
 
Gör enkla och snygga armband av färgglada små hårsnoddar! (Ni vet såna pyttesmå man har till pilliga uppsättningar)
 
 
 
Gör små handgjorda stämplar av pennor med sudd bakpå!
 
 
 
Gör ett eget mobilskal av pressade blommor! Hade jag haft en iPhone hade jag inte tvekat en sekund.
 
 
 
Enkla små skyltar till plantor. Allt som behövs är lite cernitlera, bokstavsstämplar och en ugn.
 
 
 
Brodera lite! Det här mönstret kommer från Fuldesign, men man kan brodera i princip vad som helst, med vilka stygn man vill. Vill man hitta lite fler saker att brodera, eller andra mönster, kan man titta in i min Pinterest-mapp här!
 
 
 
Gör en liten mustasch-brosch av vanliga pärlor. Eller bara pärla något annat, som underlägg till glas, eller kanske julgranskulor?
 
 
 
Kanske har du ett par gamla vans som ligger och skräpar, och lite tunnt spetstyg eller en gammal spetsgardin? Testa då det här! Snygga skor, med enkla medel. Kan tänka mig att vit spets på färgade vans kan bli riktigt snyggt till exempel!
 
 
 
Behövs en extra klocka i något rum? Inspireras av den här och gör en egen liknande!
 
 
 
Och slutligen, finns det en eller flera halvtråkiga stolar hemma? Som behöver ny färg kanske? Såhär enkelt är det!
 
 
Eller, om ni inte har hittat något här, gå in på min Pinterest för att se om ni hittar något annat kul att göra vettja! Jag har över 2500 pins på olika saker, allt indelat i kategorier för enkelhetens skull. Min pinterest hittar ni här.
#1 - - frida:

åå fina! kan du inte lägga upp receptet?

Svar: Alla recept och tutorials finns om du klickar på bilden för det du är nyfiken på! :)
Beatrice Hallberg

Till top