Sommarlov: Regniga dagar

Tips & Guider / Permalink / 3
Jag tänkte att vi ska testa en ny liten grej här! Jag vill få igång bloggen igen, och tänkte att det här kunde vara lite kul. Såhär, helt enkelt: En gång i veckan, varje måndag, så lägger jag upp tips på saker man kan göra under regniga dagar. Just regniga dagar brukar det bli många av, och lite underhållning krävs ju helt enkelt då!
Så nu kör vi igång! Första temat blir film. Här är 7 filmer jag älskar:
 
 
Pitch Perfect
 
 
Den här filmen kom 2012, men jag upptäckte den först för snart två veckor sen när jag köpte den för en tia på Hemmakväll. Sen såg jag den 5 gånger på 4 dagar och den är verkligen helt underbar. Humor, häftiga a capella-arrangemang, bra story och lagom mycket rosa för en tjejfilm. Dessutom kommer tvåan nästa år! (Länk till imdb)
 
 
Mean Girls
 
 
Jag utgår lite från att i princip alla har sett den här filmen, men det går inte att inte ha med den här. Tvåan är inte alls lika bra dock, så undvik den. Men den här, så himla klassisk. Bästa citaten, och när det var 10 år sen den kom ut nu i maj, så var det på en onsdag. Bara helt perfekt, med andra ord. (Länk till imdb)
 
 
Wild Child
 
 
Som i alla filmer hon gör, är Emma Roberts helt otrolig. Här har hon dessutom sällskap av en av de snyggaste männen på jorden - Alex Pettyfer. Detta, plus en rolig story, roliga citat och en feel good-känsla genom i princip hela filmen, gör den till den perfekta mys-filmen om man vill skratta lite. Såg den säkert 10 gånger förra sommaren när jag låg sjuk i körtelfeber. (Länk till imdb)
 
 
Easy A
 
 
Sjukt rolig film med tillhörande bra budskap, men inte ett sånt där jobbigt som "klä dig sådär, så skyll dig själv om det händer nåt" eller "ha inte sex, det är aldrig bra". Utan snarare, se saken från flera vinklar innan du dömer, och oavsett hur någon ser ut ska den inte dömas för det. Plus en del andra bra budskap som ligger bakom. Emma Stone med sina fantastiska miner, återigen en rolig story och mycket, mycket humor. (Länk till imdb)
 
 
She's The Man
 
 
Även den här filmen tror jag att många har sett, men den tål att upprepas många gånger. Den är byggd på Shakespeare's Twelfth Night, som vi läste i skolan i höstas, men är självklart rätt långt från originalstoryn. Dock fantastiskt rolig, och den följer verkligen det klassiska i en komedi á la Shakespeare. Väl värd en titt om man inte sett den förut! (Länk till imdb)
 
 
The Proposal
 
 
Jag älskar Sandra Bullock, det är liksom bara så. Hon spelar bra i allt hon gör, även om storyn eller något annat skulle vara sjukt B. Vill man skratta, så ska man se den här filmen. Eller vad som helst med Sandra Bullock, egentligen. Bara att söka på imdb, i princip allt hon gör är roligt, framförallt hennes senare filmer! (Länk till imdb)
 
 
10 Things I Hate About You
 
 
Alltså, den här filmen. Jag älskar den verkligen. Julia Stiles gör en fenomenal roll, och spelar dessutom mot Heath Ledger. Roliga scener, fantastiska citat och en grym story, kan man önska något mer!? Stort plus för den feministiska sidan av den här filmen, som mest består av Kat som syns här ovan. En av historiens bästa filmer, lätt! (Länk till imdb)
#1 - - freja:

åh alltså ja! vill se alla. nu!!

Svar: Ja, eller hur! Såg om Wild Child själv idag, och såg som sagt Pitch Perfect flera gånger förra veckan. Så himla bra filmer!
Beatrice Hallberg

#2 - - lillaviol:

så grym filmsmak du har, blev påmind om ett flertal gamla favoriter här ju!!

Svar: Åh, alltså tack! Ja, jag gick igenom några listor med gamla filmer innan jag valde ut dessa, och alla är ju så. himla. bra!!
Beatrice Hallberg

#3 - - Amanda:

Perfekt med filmtips nu när det regnar jämt och man inte kommer på vilken man ska kolla på! :)

Svar: Ja, så tänkte jag också! Hoppas du hittade något bra att titta på! :)
Beatrice Hallberg

Till top