Boktips

Tips & Guider / Permalink / 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker att söndagar är den bästa dagen att ta det lugnt på, oavsett vad man har gjort i helgen och vad som kommer i veckan. Kanske framförallt det här söndagen för mig dock, när jag precis avslutat en intensiv månad med plugg, och de kommande veckorna väntar ännu mer. Så oavsett om ni är bakis, bara trötta, superpigga eller lite sådär lagom upptagna, sätt er och läs en stund! Här är mina två senaste lästa böcker.
 
Jag har nyligen läst ut den ena boken på bilderna, Hey Dolly. De två översta text-bilderna kommer från den boken, och det är verkligen en bok jag rekommenderar er alla att läsa! Dolly är 18 och bor i Malmö, hennes pojkvän heter Mårten, och tycker inte riktigt om honom så mycket som hon antagligen borde för att vara ihop med honom, men hon gillar att somna mot hans rygg. Ett kapitel av den här boken var även med i häftet till Nationella Proven i Svenska för oss som tog studenten förra året, och det var därifrån jag fick tipset om den, jag ville liksom veta mer, läsa mer. Och jag tycker den var riktigt, riktigt bra.
 
Den andra boken har jag precis börjat på egentligen. Jag har hunnit läsa lite på bussen till skolan nu i veckan, och den är lovande. Det är samma författare, Amanda Svensson, och jag tycker hennes språk är något lite extra sådär. Hon använder ibland ord jag knappt visste fanns, och jag älskar det. Det är målande och lite humoristiskt och bara jäkligt bra. Den här boken handlar om Greta som bor i Malmö, jobbar i wokbranchen i Köpenhamn och där träffar hon Simon och Claus. Jag förstår av baksidan att det kommer bli någon form av triangeldrama, men jag gissar också att det inte kommer vara ett klassiskt sådant. Jag ser fram emot att verkligen tipsa om den här boken!
#1 - - Linnea:

Igenkänningsfaktor = 100%

Svar: (Y)
Beatrice Hallberg

#2 - - Emma Broberg :

åh vilka bra tips och himla mysig blogg!! :D ha en fin dag, kram. <3

Svar: Åh, men tack!! Kram! :)
Beatrice Hallberg

Till top