Ett mellanmål

Recept / Permalink / 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Apropå just det här inlägget - Hur svårt är det att fota just nu!? Minsta lilla idé man kommer på en halvtimme för sent så är det kört... Men oavsett detta, så kan man ju tack och lov ljusa upp foton rätt rejält i Camera Raw.
 
Såhär såg alltså mitt mellanmål ut igår eftermiddag. Lite ekologisk kokosmjölk över från söndagens kvällsmat, lite frysta hallon och svenska blåbär, och så en eko-banan! Ner i en behållare och mixa med stavmixern bara, så har man en grym smoothie, helt vegansk och massa nyttigheter i. Dock blev den lite väl syrlig för min smak, så rekommenderar starkt att man har i lite vaniljessens om man äger sån. Eller en större banan, min var mest ett tjockt skal, haha.
 
Imorgon kommer pappa och hälsar på ett par dagar, ska bli så himla mysigt! Men bloggen kanske vilar lite, så att jag kan umgås maximalt med honom när han väl är här. Vi får se, kanske hinner ställa in ett par inlägg till er. Annars återkommer jag helt enkelt på lördag kväll eller söndag förmiddag!
#1 - - Sara:

Ser himla gott ut! Om bananen är ännu mognare kan jag tänka mig att det blir lite sötare:)

Svar: Jo, det är klart att mogna bananer är sötare, men jag kan inte äta dem som de är, så jag köper alltid nästan gröna bananer, haha. :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Lundin:

Mums, så gott!
Har känt likadant som dig angående ljuset men nu har jag börjat vänja mig vid att alla bilder är lite murriga såhär års. Tycker till exempel att dina foton i det här inlägget har en supermysig känsla :)

Svar: Ja, supergott! Och ja, man får väl acceptera att det är lite mörkt och murrigt såhär års. Det är ju trots allt rätt fint ändå! Molnigt är mitt bästa fotoljus i vanliga fall, men såhär när det blir mörkt hela tiden är det lite deppigt... Och tack! Tycker det blev rätt okej ändå, jag också. :)
Beatrice Hallberg

#3 - - chrissy:

haha JA! tänker jättemycket på det med ljuset :( jag har dessutom ingen dator just nu, så jag kan visserligen fota med kameran men då kan jag inte lägga upp dem bilderna på bloggen. så för att kunna blogga får jag liksom fota med mobilen. aka worst idea EVER. mardrömsgryniga bilder med gula toner som inte går att "blåa till" tillräckligt :( sääämst. haha förlåt för klagosång! din smoothie ser go ut i alla fall :)

Svar: Åh, mardrömmen... Inte alls kul. Men det går inte att ladda ner någon bra foto-app och fixa lite i då? Jag gör så med allt jag slänger upp på Instagram till exempel! Annars blir det så gult och jobbigt... Grynigt är ju svårare, men man får leva med det helt enkelt!
Beatrice Hallberg

Till top