Låt Vargarna Komma

Tips & Guider / Permalink / 4
 
Tänkte visa lite snabbt boken vi läst i bokcirkeln nu, Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt. Jag själv hann inte läsa ut den i tid (tyvärr), men jobbar på det as we speak. Den handlar om June, som bor en timme utanför New York med sin storasyster Greta, mamma och pappa. Hennes bästa (och enda) vän är morbror Finn, men han är sjuk i aids och dör. Greta och hon var bästa vänner när de var små, men nu hatar Greta June, och deras föräldrar som jobbar som revisorer, har aldrig riktigt tid att umgås. June lär känna Finns "specielle vän", men deras mamma verkar hata honom.
 
Nu tänker jag dock inte berätta mer, men det här är en omskrivning av det som står på baksidan ungefär. Jag gillar verkligen den här boken, och tipsar enormt om den!
 
Startade även upp en ny kategori här till höger, som jag helt enkelt döpte till Böcker. Även om jag för stunden har svårt att hitta nya böcker jag vill läsa, så har jag alltid läst mycket, och man vill ju tipsa om de där guldkornen! Där kommer även alla inläggen om bokcirkeln hamna, och om jag skulle svara på annat om böcker, så hamnar det där det också.
#1 - - mot plus:

ser mysigt ut! =)

Svar: Ja, det är supermysigt! Vi dricker mest te och äter kakor, och så snackar vi lite, hehe.
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Leone:

Jag köpte den boken men har inte hunnit läsa den ännu. Vad kul att du tycker att den verkar bra.

Svar: Åh, men läs den, den är superfin verkligen!
Beatrice Hallberg

#3 - - Hanna:

Började läsa denna förra veckan, så himla himla fin bok. Påminner lite om "extremt högt och otroligt nära" tycker jag?

Svar: Lyckades ärligt talat aldrig läsa klart Extremt högt och otroligt nära, men det kanske faktiskt stämmer? Lite samma känsla kan jag nog minnas i alla fall! Men den här är mycket snabbare att läsa, mindre komplicerad typ. Kanske får ta upp Foer-boken och försöka igen helt enkelt!
Beatrice Hallberg

#4 - - ♫♪ sandra:

åh den boken <3

Svar: Ja, alltså, den är så fin!
Beatrice Hallberg

Till top