Klippa, klippa, klippa

Malmö / Permalink / 3
 
 
Rensar bland alla de där tidningarna jag köpt på mig genom åren. River ut, klipper ut, sparar och slänger. Slänger mest, faktiskt. Men ibland finns det intressanta artiklar som inte bara stannar i tiden när man köpte tidningen, utan känns tidlösa och intressanta om och om igen. Ibland fina bilder, inspirerande inredningar, goda recept osv...
 
Jag ska erkänna att jag har många många mappar fyllda med tidningsurklipp, och att jag alldeles för sällan använder dem. Men det ska bli ändring på det nu! Så nu klipper jag, och klipper rent gammalt, och gör plats för annat än stycknummer av tidningar jag egentligen inte älskar.
#1 - - Hanna ♡:

Sådär gjorde jag också med mina tidningar, klippte ut det viktigaste och satte in dem i en pärm, tidningarna tog så mycket plats :)

Svar: Ja, tidningar tenderar ju att ta en del plats... :) Men jag klipper bara i strönummer, och nästan aldrig i tidningar jag köper alla nummer av/prenumererar på, så jag har fortfarande stora högar överallt, haha. :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra:

Roligt att blogg.se lyfte fram ett av dina inlägg idag :) Jag läser också igenom och river ut det som passar på en moodboard för inredning/stil eller bra artiklar.

Angående min rosmarin så funkar den fint att använda till matlagning så ja, det kanske är något att försöka med :)

Svar: Ja, jag blev jätteförvånad när jag såg att så många trillat in, och undrade var de kom från, innan den slumpade fram mitt inlägg där på sidan så att jag såg det!Kul att ditt inlägg också är där idag! :)

Tror vi är många som klipper ur saker ur tidningar faktiskt, men jag har verkligen hur mycket som helst, sparat från många års klippande. :) Onödigt mycket, kan man nog lätt påstå....
Kul med rosmarinen, kanske ser om jag kan få tag på en sån då!
Beatrice Hallberg

#3 - - chrissy:

åh älskar att klippa i tidningar. ska bli kul att se vad du gör med urklippen sen!

Svar: Ja, älskar det också! Rogivande på något underligt sätt. Ska se om det blir något av urklippen bara, men blir det det så kommer det upp här såklart!
Beatrice Hallberg

Till top