Lund, Kulturen och Botaniska Trädgården

Malmö / Permalink / 0
 
Idag har jag varit totalt borta från bloggen, men dock av bra anledningar. Vi gick upp sådär äckligt tidigt som man inte gör när man är arbetslös och icke studerande, och åkte till Lund. 8.30 hade jag en tid på sjukhuset för blodprov och info, men det där är något jag antagligen kommer ta mer om längre fram.
 
Pappa kom ner i går kväll för att följa med till sjukhuset, och sen när vi var klara fikade vi, gick till botaniska, och såg Gudrun Sjödén-utställningen på Kulturen! Och sen fikade vi lite till...
 
Men det är just utställningen jag vill tipsa om! Därav att inlägget även ligger i tips-kategorin. Utställningen är välgjord, med lagom mycket text och fakta, en del utställda plagg och uppdelad i två rum. I ena rummet finns bland annat en massa berättelser från andra som älskar hennes kläder, och därifrån är det lilla citatet här ovanför! Den håller på till Mars nästa år, så ni har gott om tid på er. Jag kommer dessutom antagligen att besöka den minst en gång till, för precis så fin var den!
 
Fler bilder? Ja, det kommer. Har en hel del att redigera och fixa först bara, men imorgon så!
Till top