Lunds Botaniska Trädgård

Resor & Utflykter / Lund / Permalink / 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter blodprovstagningen och en fika (som det kommer ett litet tips om imorgon), tog jag och pappa en promenad till Lunds Botaniska Trädgård. Så himla vacker såhär på hösten!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick in i växthuset också, och gick igenom precis alla rummen. Först var det helt immigt på linsen så det var svårt att ta några kort, men när det började avta blev det en ganska intressant effekt på bilderna istället.
 
Där inne fanns både vaktlar som sprang omkring bland växterna, och några giftgrodor och ödlor i ett terrarium. Och så fisk förstås! Plus en hel del spindelnät, men jag såg tack och lov inga spindlar.
 
Ute hade det regnat lite när vi var där inne, och efter det gick vi till Kulturen och tittade på ett par av utställningarna, som jag berättade om här. Och imorgon åker jag norrut längs med kusten till Falkenberg igen. Eric fyller 20 i helgen och jag åker hem lite tidigare för att hinna träffa Kajsa, städa mitt rum och sånt där viktigt.
#1 - - Sandra:

Men åh, så vackert det är där! Jag är ju från Helsingborg egentligen men har faktiskt nästan aldrig varit i Lund. Får ta mig dit någon dag när jag är hemma på besök.

Men se där ja, till och med ikea har ju trevliga fetbladsväxter. Ska spana på dem nästa gång jag har vägarna förbi :)

Svar: Ja, jag hade inte heller varit där innan egentligen, mer än en kort stund när jag nästan inte såg något, men det är superfint! Helsingborg är ju också fint, men jag har egentligen inte varit så mycket där heller... Får ändra på det någon gång!
Och ja, jag gick faktiskt och tittade på IKEA i Malmö nu i tisdags, och där fanns ett par stycken relativt intressanta, men jag skulle vilja titta på en lista över de 1000 sorter som finns i Namib-öknen (såg en dokumentär på TV igår), för de verkar så otroligt fascinerande!

Förresten, så tipsar jag lite snabbt om att kika på mitt senaste inlägg för en liten överraskning! :)
Beatrice Hallberg

Till top