Hänt i Veckan

Left Overs / Permalink / 2
Det har hänt en del i veckan som gått (även om jag nu räknar med att veckan började i torsdags förra veckan med detta. Men så får det bli den här gången! För jag tänkte att jag vill dela med mig, men från vissa tillfällen har jag bara ett eller kanske två kort som blev tagna. Så nu kör vi igång!
 
 
Torsdagen började med att jag kom en kvart för sent till ett litet frukostmöte. Vi är en grupp med tjejer som har samlats efter Sandra Beijers brevväns-inlägg, och vi skulle prata om att starta en bokcirkel! Så boken är beställd och kommer förhoppningsvis redan imorgon.
 
 
Sen åkte vi hem till Falkenberg för födelsedagskalas för småkusinerna, och för att rösta. Världens kalas blev det i alla fall, med glass och ca tusen tillbehör. Det fanns även supergod hemgjord glass som min faster Tuva gjort. Tyvärr blev det inga bilder från när jag röstade? Trots att jag tycker det är en jäkligt stor grej. Men kul att äntligen få rösta i sitt första riksdags-val.
 
 
Med oss hem fick vi äpplen från faster Camillas trädgård! Så jag stod och gjorde äppelmos i måndags. Tänkte att receptet kanske kan få komma upp om ett par dagar, även om det egentligen är ett ganska oklart recept. Men gott blev det verkligen!
 
 
Sen kom det en spontan fråga i Brevväns-gruppen vi har på Facebook om någon var på demon mot SD i måndags kväll, och jag svarade och mötte en ny person som jag tror att jag kommer tycka mycket om!
 
Sen har jag mest tagit det lugnt, varit hemma och försökt kryssa saker på min att göra-lista. Nu ska jag se om jag kan plantera om en massa krukväxter med jorden Eric köpte hem igår, för de stackars plantorna har alldeles för lite plats som det är nu.
#1 - - Isa Bylund:

vad mysigt med glass ur paketet sådär a la barnkalas <3

Svar: Ja, men det är ju enklast så också! (Plus att det ju egentligen var barnkalas, fast med vuxna släktingar :) )
Beatrice Hallberg

#2 - - Frida:

Så mycket gott! Och roligt också att du hittade någon att demonstrera med via internet.

Svar: Ja, supergott! Och jättekul! Verkligen väl värt det mötet.
Beatrice Hallberg

Till top