Sorgen i hjärtat

Jag & Vi / Permalink / 3
Idag är en sorglig dag. Sverige har röstat och resultatet har kommit. Som många av oss hoppades, och så hände det inte. Det blev så fel, så tvärtemot allt vi ville och önskade. F! kom inte in i riksdagen, regeringen blir i minoritet och SD fick 13%.

Idag sörjer jag. Jag är besviken och ledsen, men framförallt känner jag hoppet försvinna ytterligare lite. Vad händer nu? Fredrik Reinfeldt avgår, och även om hans parti inte faller mig i smaken, så har han alltid stått upp mot SD. Vad kommer nästa partiledare för Moderaterna att göra, när så många från deras parti gått över till SD?
Hur ska SD fylla sina platser i Riksdagen, landstingen och kommunerna, och vilka kriminella och farliga människor kommer hamna på platser där de får något att säga till om?
 
Idag är jag rädd. Jag är rädd för vad som kan hända med Sverige på 4 år. Jag måste smälta det här innan jag kan gå vidare. Nu sätter jag hoppet till Löfven, som jag inte ens har särskilt stort förtroende för, och hoppas att han löser detta till det bästa. Ge oss en regering där SD inte får något inflytande, ge oss en regering utan Alliansen och skrapa bort deras hånflin när de säger "Nu får vi se hur det här ska gå för Löfven.". Bevisa att vi kan lyckas, och ge oss ett Sverige att vara stolta över.
 
Jag kommer ta en kort paus härifrån bloggen, och smälta vad som har hänt och vad vi kan göra åt det. Jag ska fokusera på annat, försöka göra det här till något positivt, och än är det inte över - alla röster är ännu inte räknade.
#1 - - jessica sofie:

viktigt och bra inlägg!

Svar: Tack! Känns som att jag knappt kunde skriva det, och att så många andra gjort det bättre, men jag var tvungen att få ur mig det.
Beatrice Hallberg

#2 - - Daisy:

blev helt förskräckt, och besviken.

Svar: Ja, jag också. Men har vi tur blir det nyval, och då kanske det blir bättre...
Beatrice Hallberg

#3 - - Maja:

svar: tack snälla, trivs väldigt bra här måste jag säga! :)

JA, det är så fruktansvärt, fattar inte hur folk tänker.

Svar: Ja, vill bara lägga mig i ett hörn tills världen blir bra igen typ.
Beatrice Hallberg

Till top