Tips #6

Tips & Guider / Permalink / 1
Nu har det ju ändå gått nästan 2 månader sen det senaste riktiga tips-inlägget (om man inte räknar med det för växterna, men nu gör jag inte det). Så jag tänkte dela med mig av de där länkarna, filmklippen och bra texterna som jag ändå samlar på mig. Tidigare tips-inlägg kan man hitta här, här, här, här och slutligen här!
 
 
Först ut är en film jag hittade via VeckoRevyns hemsida. Så himla viktig grej, och det är fascinerande hur vår hud faktiskt ser ut!
 
Näst ut är en blogg jag hittat ganska nyligen som mer eller mindre tipsar om caféer och kaffebarer i Malmö! Fika i Malmö heter bloggen, och den finner ni här!
 
 
Den andra videon är riktigt häftig faktiskt. Hittade den via någon länk-sida som någon gillat på Facebook, och blev helt lycklig! Det är en fransk matkedja som kommit på hur de ska få sålt frukt och grönt som inte ser snygg ut, som har skönhetsfel och fel former. Bra marknadsföring, helt enkelt!
 
 
Den här videon känner jag är så himla hemsk. Den visar det brutala i vår historia som levande på den här jorden, och drar det till vad det skulle kunna bli om vi inte gör något åt vårt beteende. Viktigt nu inför valet på söndag!
 
Ännu en bra sak för valet är HanaPees krönika "Fattigdom har alltid funnits, stackars oss som tvingas se den." Vad man än röstar på, så hoppas jag man röstar på det för att man ser att alla människor är lika mycket värda, oavsett vad.
 
 
Det här är mest en kul grej. Jag gillar inte sushi, men har testat ett par gånger, och här visar en riktigt sushi-mästare hur man egentligen ska äta sin sushi! Och tro mig, jag har inte sett många som egentligen gör rätt...
 
 
Väldigt många filmer blev det visst. Men här är en till! Han gör en otrolig cover på Linkin Parks In the End. Även hans andra videos är riktigt grymma! Och ibland kör han fler än 20 olika band/artister.
 
En lång intervju med Showan som blev överfallen av nazister i Malmö, bara några kvarter ifrån där vi bor. Det hände i våras efter en demonstration på Möllevångstorget, och blev påhoppad när han var på väg hem med några av sina vänner. Han låg sen i koma i flera månader och är nu uppe på benen och kämpar för att kunna leva ett så normalt liv som det går efter det.
 
Och här är ett podd-tips! De flesta har nog koll på Sandra Beijer vid det här laget, och även hennes podd som hon gör med sin kompis Michelle. Mest av allt gillar jag de två senaste avsnitten, det om Mens och det om Valet! Så in och lyssna här vettja!
 
HejBlekk skriver en bra artikel på Nöjesguiden om De 7 mest omvälvande kvinnorollerna på film som är så himla bra! Som med det mesta andra sätter hon huvudet på spiken med den här analysen och tipsar på samma gång om ett gäng riktigt bra filmer!
 
 
Sist ut är den här videon. Let it Go har nog ingen missat nu va? Men den här versionen tycker jag är så himla fin! Det sjukaste? Tjejen som sjunger är bara 12. Kören är dessutom riktigt bra, och ja, den här versionen är min favorit såhär långt!
#1 - - Sara:

fina klipp.

Svar: Ja, jag tycker många var så himla viktiga och andra så himla fina!
Beatrice Hallberg

Till top