Att vara barnvakt

Malmö / Permalink / 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här med att vara barnvakt, hur mysigt!? Vi åkte till Eslöv igen i tisdags, denna gång för att vakta två barn. Medans lillen sov lekte vi att vi hade en magisk buss, att Eric var ibland häst och ibland elefant eller hund, samt att vi skulle samla ihop djurparker och ha med som släp efter bussen. Förstår knappt vilken fantasi en fyraåring kan ha!?
 
Sen lekte jag med lillkillen, som är så himla söt! Och dessutom lättroad. Han har börjat gå sen sist jag vaktade i januari, och är numera rätt nöjd med att gå omkring och titta sig runt ungefär. Sätta sig och leka lite en stund och sen gå omkring igen. Skönt med så snälla barn när man vaktar två!

Nu är vi hemma i Falkenberg igen, och barnen är här också. Deras föräldrar är båda musiker, och är på olika håll i Sverige just nu medan vi tar hand om barnen. Annars har jag inte mycket att uppdatera för tillfället, det får vara lite trögstartat just nu, när jag inte har så mycket material än.
 
Önska på om det är något ni vill se här!
#1 - - ISA:

hehe, blev du inte ens liiiite utmattad av umgänge så länge med småttingarna? haha ;) söta dock!

Svar: Haha, kanske, kanske inte, men det är mer intensivt att ta hand om från att man vaknar tills de somnar än bara några timmar på en dag! Så nej, tisdagen var rätt okej, det är värre nu ;)
Beatrice Hallberg

#2 - - Jess:

Vem vet, då kanske vi springer på varandra på stan i helgen för jag är också i Falkenberg ;)

Svar: Åh, det hade ju varit kul! :) Tror iofs inte jag är så mycket i stan, det är mest en massa vara hemma för min del! Men vi kanske skulle till Vallarna senare i eftermiddag med barnen! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Becka :

hihi, att vara barnvakt är bäst!

Svar: Ja, så himla mysigt!!
Beatrice Hallberg

Till top