Bokcirkelträff + ny medlem

Böcker / Bokcirkeln / Permalink / 4
 
 
 
 
 
 
 
Och så blev det det där med att starta upp igen. Kanske att det får bli lite segt i uppstarten, men att jag snart kommer igång på riktigt igen. Det får vara så bara, och håll ut så kommer det snart igång på riktigt igen!
 
Igår hade vi i alla fall bokcirkelträff igen (jag har missat ett par gånger och så), och vi har en ny medlem! Hon går i samma klass som Sofie och heter Fanny, och verkar supertrevlig. Ser definitivt fram emot att träffas fler gånger och diskutera allt mellan himmel och jord!
 
Vi har precis läst Under det rosa täcket, som jag inte läst klart, men personligen tycker var ganska seg. Mestadels tycker jag att det märks att den snart har 20 år på nacken, samt att den är väldigt akademisk för att vara läst av så många, unga som gamla. Men som sagt, mest av allt känns det att analysen är 20 år gammal, och personligen känner jag att den kanske behöver en liten update på sina ställen. Annars gillar jag den, det jag hunnit läsa! Ska läsa klart den i veckan hade jag tänkt.
 
Har ni läst Under det rosa täcket? Vad tyckte ni? Är ni sugna på fler bokcirkel-bilder och updates, eller är det tråkigt? Bilderna i det här inlägget är tagna med mobilen i halvkasst kvällsljus, är det okej eller ska jag skippa det och bara köra kameran? Jag vill ha lite input helt enkelt, så berätta för mig i kommentarerna!
#1 - - TUVA ALICIA:

Nämen, vad mysigt! Haha jag vill typ också starta en bokklubb nu.

Svar: Åh, ja! Do it! Man kan aldrig läsa för många böcker eller hänga med för många roliga, vettiga människor!
Beatrice Hallberg

#2 - - Lindah:

Jag läste Under det rosa täcket för inte så länge sedan, och jag tyckte också den var oerhört trög! Det är ju en typisk fackbok och skriven i essä/vetenskaplig text format, och vissa personer blir rätt dryga när de skriver sådana texter.

Det tog evigheter för mig att läsa ut den, och jag kan inte påstå att jag tyckte om den.. Det enda den bidrog med var att jag kunde använda ett litet synsätt från boken till min filosofiessä.

Svar: Ja, alltså, den är superseg. Men kanske att jag ändå ger mig in i den igen. Tycker ändå den har mer flyt än Steglitsan som vi läste i bokcirkeln i höstas, den vägrar jag läsa mer på. Tyvärr liksom.Men men, det blir väl så med vissa böcker bara!
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Jag håller med dig om att den var väldigt akademisk, det tar tid att läsa! Har faktiskt inte läst klart den heller ,tror jag läste de två första eller tre första kapitlena bara.

Svar: Ja, verkligen! Även om jag mest störde mig på att den kändes så gammal och inte så mycket på det akademiska språket.
Beatrice Hallberg

#4 - - Lindah:

Psykologiessä skulle det vara och inte filosofi.. :P Inte vaken i skallen tydligen.

Steglitsan har jag inte läst, men skulle vilja kolla in den vid något tillfälle.

När det kommer till Under det rosa täcket så vill jag minnas att jag tyckte att hon ordbajsade väldigt mycket och upprepade sig ett x antal gånger. Där var dock faktiskt ett kapitel som jag tyckte lite bättre om, men det minns jag inte vilket det var.. Och vet inte om ett kapitel i sig var värt att vara fast med en och samma bok i flera månader.. Blö.

Men det går ju alltid att läsa andra böcker och falla tillbaka till den då och då.. Om du känner att du kan komma ihåg vad hon snackar om.

Till top