Sakteligen Tillbaka Till Vardagen

Jag & Vi / Permalink / 2
 
På något sätt känns det nästan lite konstigt att bloggen uppdateras så sporadiskt nu för tiden, den var ju så himla igång då i början av våren och jag la ner så mycket tid på den. Men det blev för mycket någon gång med två bloggar igång samtidigt, och jag blev väl helt enkelt slutkörd.
 
Däremot har jag återupptäckt intresset för lite mer, eh.... abstrakt fotografi? Jag vet inte riktigt vad jag egentligen lägger in i det, men mer artistiskt än vanligt vardagsfotografi kanske. Jag ser detaljer jag inte sett på länge, och det är himla kul faktiskt.
 
 
Men nu var det inte det jag tänkte prata om egentligen, utan att vardagen så sakta smyger sig på. När ni läser det här är jag på väg till den sista delen av Tyska-kursen i form av en muntlig examination där jag inte vet om jag är själv eller om andra också är med.
 
Imorgon är det upprop på nya programmet, jag vet inte ens om jag skrivit om det här? Jag ska kika lite och sen kanske det kommer ett helt eget inlägg om det. Jag ska ju trots allt gå här i Malmö igen, i 3 och ett halvt år!
 
En annan förändring är att mamma bor här en vecka i månaden ungefär. Hon ska nämligen börja plugga en distanskurs i Lund på halvfart, där de träffas 4 veckor per termin i 5 dagar. Helt klart en utmaning att ha sin mamma boende hos sig, men jag tror det kommer gå fint. (Här vill jag egentligen lägga till en glad smiley-gubbe, men det känns inte riktigt rätt i mitt skriftspråk här på bloggen, hm...)
 
 
Men mest av allt märks det att sommaren, trots att det är varmt på dagarna, håller på att ta slut. Det blåser inte lika varma vindar längre, och regnet verkar vara på väg in över Malmö igen. Men det känns rätt bra ändå, för hösten måste ju vara en av de mysigare årstiderna, och jag har ett resekort som tar mig runt hela Skåne ett tag till. Jag ska försöka hinna med att åka på utflykt så mycket det bara går, det lovar jag!
 
Så, dessutom. Imorgon lägger jag ju upp Monthly Makers-bidraget för månaden! Glöm för all del inte att kommentera med en länk till era egna bidrag. Mer info kommer såklart i morgon, men jag tänker mig att samlingsinlägget nog kommer runt den 31:a augusti sen! Med andra ord gott om tid att göra klart de där bidragen om ni, som mig, inte riktigt hunnit färdigt än...
#1 - - Mikaela:

Så kul med nya utbildningen! Spännande! Tror du nämnt det i ett annat inlägg men ett helt inlägg om det vore bara kul! Mysigt med mamma-besök så ofta också!
Jag kommer inte hinna med MM-bidraget i tid, hade behövt en symaskin till idén jag hade, men har inte hunnit åka hem till mina föräldrar och låna den och har inte haft tid att fundera ut en ny idé ännu. Men fasen innan den 31 måste det ju bli någonting! Men inte imorgon tyvärr :( :( :(

Svar: Ja, massa kul just nu känns det som! Men du, det går bra ska du se! Det är ju så rätt ofta, det är ju inte ens alla som deltar varje månad fast vi egentligen borde. Pepp från Malmö kommer lastat i alla fall, ska bli spännande att se vad du hittar på trots bristen på symaskin!!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra:

Här kommer en liten önskan från mig ;) Kan du inte sätta på kommentarerna så att de syns direkt under tiden som man får bidra med sin länk till MM? Är SÅÅÅ nyfiken och orkar inte vänta på att de ska godkännas. Bara en önskan men du gör det som känns bäst för dig :)

Svar: Bra idé! Har funderat på om jag inte ska göra det ändå, eftersom jag bara glömmer svara på dem hela tiden, hehe. Gör det pronto! :)
Beatrice Hallberg

Till top