Krångel med datorerna

Malmö / Permalink / 1
Alltid är det nåt, eller hur var det nu? Jag ska förklara vad jag menar. Jag vet inte om jag berättade att min dator kraschade för lite mer än en vecka sen? Men det gjorde den i alla fall. Min käre far försöker lösa mitt problem just nu, men det verkar som att hårddisken är trasig. Mer vet jag inte än.
 
 
Inga problem, det löser sig har jag intalat mig o en vecka och lånat Erics dator. Jag fick skjuts hem till Falkenberg i lördags och han kom efter på söndagen. Fast utan dator, för den blev stulen på tåget. Så nu är han varit nere i Malmö igen och krånglat med kvitton och sånt för att få tillbaka pengar på försäkringen. Turligt nog täckte vår hemförsäkring det mesta, men vissa saker går ju inte att få tillbaka helt enkelt...
 
 
Så nu står vi för tillfället utan dator. Tack och lov mejlade jag några bilder till mig själv innan vi åkte hem, så jag har ett eller två inlägg att skriva innan jag har slut på bilder och slut på redigeringsmöjligheter.
 
 
Tills vidare blir jag alltså en mycket tråkig bloggare med brist på bilder. Förhoppningsvis löser sig allt till det bättre och så är jag tillbaka fort med nya bilder och en liten årssammanfattning!
#1 - - Sandra:

Men usch vad tråkigt. Det är ju oftast inte pengavärdet i en dator som betyder något för en men tur ändå att ni kunde få ut på försäkringen för den. Så trist!

Svar: Ja, det är verkligen krångligt... Just Eric har väldigt lite personliga saker på datorn, så rent praktiskt var det tur att det var hans och inte min, men det är ju tråkigt oavsett.. Han förlorade annat där som var mer affektionsvärde för honom än datorn, tyvärr. Men det verkar lösa sig rätt okej ändå! I sinom tid, i alla fall.
Beatrice Hallberg

Till top