Listan om 2015

Listor / Permalink / 1

Jag hittade den här klassiska sammanfattningslistan hos Flora, så jag tänkte att varför inte!? Jag gjorde den tydligen inte förra året, för då gjorde jag en ganska lång årssammanfattning som jag kanske, kanske inte kan göra i år. Men i år blir det först den här, så får vi se med resten!

 

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Jag blev en del av Monthly Makers, blev intervjuad för Hemma i HSB med Agnes, hade praktik på en förskola, hade ett sommarjobb som varade hela sommaren och inte bara några veckor, pluggade i Lund, gjorde en dagstur till Köpenhamn med Kajsa, klarade flera av mina nyårsmål, bloggade på två bloggar samtidigt, vågade lägga upp en bild på mig själv i badkläder, åt indiskt och tyckte om det, åkte till Stockholm själv, och säkert en hel massa annat jag glömt nu!

Vilka länder besökte du?

Eh, Danmark. Och Sverige, såklart...

Är det något du saknade år 2015 som du vill ha år 2016?

Struktur. På livet, på bloggen och i allmänhet antar jag. Inte måsten eller krav på mig själv, men en struktur där jag känner att jag hinner och orkar allt, och slutar skjuta upp allt till framtiden. Kanske även en vardag när jag inte sitter så många timmar framför datorn och gör absolut ingenting vettigt, flera dagar i veckan.

 

 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

Oj, ingen aning. Jag har nog mer haft ett rätt lugnt år, än ett år med speciella datum faktiskt.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

"Karriär", haha. Det närmsta jag kommer är sommarjobbet, eller mitt Högskoleprovs-resultat kanske. Eller att jag hitills klarat alla tentor den här terminen?

Och din största framgång privat?

Att jag kom in på min utbildning och verkligen trivs, och att det fortfarande fungerar så bra att bo med Eric i vår lilla etta.

 

 

 

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat. Alltid mat. Vad skulle det annars vara?

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?

Eh, haha, jag har verkligen haft ett år där jag lyssnat otroligt lite på musik jämfört med tidigare perioder i livet. Kanske att jag får lista Fredagspodden med Hannah och Amanda som årets minne på ljudfronten?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både ledsnare och gladare tror jag. Lite i olika perioder liksom.

 

 

 

 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Rest. Att jag hade valt att lägga pengar på en eller två resor hade gjort detta året bättre känner jag.

Den maträtt du åt oftast 2015?

Definitivt vår favorit: Pastasallad med soltorkade tomater.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?

Jag minns inte ens. Blev väckt med frukost och paket på sängen tror jag i alla fall, men efter det har jag ingen aning. Kanske gick jag till skolan, kanske hängde jag runt hemma? No clue. Vi kanske åkte hem till Falkenberg på helgen också?

 
 

Högsta önskan just nu?

Att världen ska lugna ner sig och bli mer mänsklig, både för mänsklighetens och naturens skull. Varför förstör vi så mycket?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mycket, antar jag. Men mest en resa eller två, lite semester och som sagt, en bättre och trevligare värld att bo i, tack.

Vad fick dig att må bra?

Vännerna, Eric, släkten och familjen, Netflix, pauser i livet och att skolan började gå bra igen.

 

 

 

 

 

Vem saknade du?

Farmor kanske mest, har träffat henne för lite i år.

Vad är du mest stolt över?

Att jag fick ett så bra resultat på Högskoleprovet och kom in på min utbildning!

 

#1 - - Mikaela:

Sista bilden är så gullig på er!

Svar: Tack fina du! Jag gillar den väldigt mycket själv också! :)
Beatrice Hallberg

Till top