5 inspirationskällor

Tips & Guider / Permalink / 2
 
Jag satt och läste blogginlägg för ett par dagar sen, eller igår, eller när det nu var. Då stötte jag på den här listan, och därifrån har jag helt enkelt tagit idén med 5 inspirationskällor. Här får ni mina 5 favoriter just nu!
 
Need I say more? Om ni inte har koll på vad Pinterest är, eller vill veta mer om hur det funkar, kanske vill ni börja ni också? I såna fall har Flora skrivit en grym guide som ni hittar här!
 
En av mina bästa bloggar för inspiration. Inte nog med att hon är the queen av kreativitet! Hon är även utbildad arkitekt och en av de bästa inspirationskällorna vi har där ute i bloggosfären idag.
 
Jag återkommer ofta till det här inlägget när jag känner att inspirationen tar slut eller kreativiteten sinat. Det är helt enkelt så bra och peppigt att man genast kommer igång igen!
 
Jag har tipsat om Alicia förut, men det tåls att göra det igen! När jag skriver om Alicias blogg vill jag bara använda superlativ, allt ifrån superbra till fantastiskt till fenomenalt och otroligt. Hon ger en alltid en massa inspiration, och framförallt gillar jag hennes skapar-kategori.
 
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte följt den här bloggen jättelänge. Kanske bara ett par veckor eller så. Men den växer verkligen för varje inlägg! Så otroligt mycket kreativitet och intelligenta lösningar, snyggt blir det också. Och det är ju alltid ett plus!
 
Nu har jag delat med mig av mina bästa inspirationskällor just nu, vilka är era? Tipsa supergärna i kommentarsfältet! Man kan aldrig få nog av bra inspiration.
#1 - - Alicia:

Vad fin du är! Tack för omnämnandet :')

Jag är superinspirerad av:
1. Den holländska Facebooksidan Textiel Plus som jag inte förstår ett enda ord av men som visar helt makalös textilkonst. Kolla https://www.facebook.com/textielplus?fref=ts
2. Mister Finch som Jessica skrev om för några dagar sen. En av mina favvokonstnärer i bloggosfären. http://www.mister-finch.com/
3. Tuula Karjalainens bok om Tove Jansson, "Arbeta och älska", som jag nyligen påbörjat och njuter varje sida av.
4. Rachel Wright som jag hittade ganska nyligen och som broderar så bra att jag gråter. Hon använder även många av de färger och motiv som ligger mig nära hjärtat så jag är SÅ avundsjuk att jag inte ÄR henne. http://rachelwright.com/rachels-portfolio/
5. Lilla Drevet som är min favoritpodd och alltid gör mig så jädra glad och får allt att kännas mindre hopplöst.

Kram på dig!

Svar: Ah, så många fina grejer! Ska kolla mer noga efter skolan sen. Och varsegod, du förtjänar det!! Kram :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Lisa:

Har missat bloggar känner jag.. men alicia är så himla duktig!!

Svar: Det har nog alla, jag älskar när folk tipsar, för man hittar nästan alltid något nytt och roligt! Och ja, Alicia är grym!
Beatrice Hallberg

Till top