#Blogg100

Blogg / Permalink / 4
 
Jag har, som medlem i Better Bloggers, fått nys om detta. Det börjar redan i morgon, och är en utmaning för oss bloggare att blogga minst ett inlägg om dagen - i hundra dagar. Låter det för enkelt eller för svårt? Det är det nog inte! Här kan ni läsa mer.
 
Jag tänkte självklart anta utmaningen, trots att jag nu driver två bloggar. Dock kommer jag inte göra detta på båda bloggarna, utan enbart på den här, som ju är min primära blogg och den jag prioriterar i första hand.
 
I alla fall, nu tycker jag vi kör! Ge dig det som en utmaning, vad som helst, ett eller flera inlägg om dagen, korta, långa, tunga, lätta, bara det kommer upp något varje dag. Är ni med?
#1 - - Mikaela:

Kul grej, men den känns omöjlig för mig tyvärr. Nu senaste dagarna har jag haft noll tid och inspiration och då känns det bättre för min del att bara låta det vara tills jag får lust igen. Men så blir jag väldigt lätt stressad och motvillig att göra saker om det känns som en press :P Typ nu har jag en teckningsbeställning och jag ooooooorkar inte ta tag i den, känns inte kul alls. Bara för att det är ett måste liksom, egentligen är det ju kul. Funkar förmodligen mycket bättre för andra! Kul med din nya blogg förresten!

Svar: Ja, men jag vet hur det känns! Är ju med i bokcirkel, och läser aldrig ut boken i tid pga blir osugen när jag "måste", och sen läser jag alltid ut den efteråt... Men nu när jag tycker det är så roligt med bloggen igen, så känns det här rimligt!Och tack, tycker det är himla kul att driva två faktiskt!
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

Bra grej! då har man mycket att läsa. Bloggberoende som jag är lär jag säkert göra denna utmaning utan att tänka på det :p haha

Svar: Ja, men eller hur! Både för andra att läsa, och för en själv när man går igenom sitt arkiv och minns grejer!
Beatrice Hallberg

#3 - - Alicia:

Nej hu! Värsta inspirationsdödaren för mig. Jag är helt luststyrd i mitt bloggande och planerar sällan långt framöver, schemalägger nästan aldrig inlägg och skulle tröttna på den här typen av utmaning efter max en vecka. Känns också som att det är risk att det blir väldigt urvattnat innehåll i de bloggar som deltar. Eller vad är syftet egentligen? Skulle bättre förstå en utmaning med lite olika teman en kanske inte skriver utifrån så ofta, det kan vara väldigt utvecklande (typ som Jessicas makerilista, eller Monthly Makers för den delen), och det är såklart nyttigt med övning för övningens skull men personligen tycker jag det låter som att en väljer kvantitet före kvalitet. Tänker du helt annorlunda? Vad är ditt mål med att anta utmaningen?

Svar: Ja, jag förstår din vinkel också! Men för min del är det mer att jag tycker det är så himla roligt att kunna titta tillbaka, se vad jag hittade på, och minnas saker. Kanske för att jag sällan gör det, när jag varken har bilder eller text kvar. Det liksom försvinner, och det är supertråkigt! Så det är helt enkelt ett sätt för mig att minnas grejer, så att jag ska kunna gå tillbaka. Typ hela November 2013 är borta exempelvis, jag har ingen aning om vad jag gjorde, för det finns varken bild eller text och jag bloggade inte. Jag minns att jag skrev en del till NaNoWriMo, och att jag hade tentor, men inget annat. Så det är helt enkelt en superbra grej för min del, även om det bara är en bild eller ett litet inlägg om att jag är sjuk eller något annat!
Beatrice Hallberg

#4 - - Alicia:

Ah, då förstår jag hur du tänker! Lycka till! :)

Svar: Ah, tack! :)
Beatrice Hallberg

Till top