Designproblemen

Blogg / Permalink / 9
Menyn har hamnat under inläggen på startsidan, blogg.se. Här är nu lösningen i stället för problemet.
 
Tack vare blogg.se's kundtjänst har det nu löst sig!
 
Det visade sig att det finns något som heter skräpkod. Det ligger i ett särskilt blogginlägg, i mitt fall var det mitt tips om Skillshare, och man måste ta bort den för att det ska fungera igen.
 
Man går alltså in på "Kommentera" på varje inlägg, från startsidan, tills man hittar ett där det är fel, alltså i detta fallet att menyn inte ligger i kanten. Sen går man via arkiv -> Inlägget -> Ändra Redigerare -> Ta bort ALL HTLM-kod -> Ändra tillbaka redigerare -> Skriv in allt igen (typ fetstilt, länkar, osv) -> Uppdatera!
 
Och det fungerade alltså för mig. Men det kan vara en hel del annat, koden i designen kan såklart också vara fel. Men det finns det andra guider till!
#1 - - Anna Grape:

Det jag kan se är olika i koden är att när den är på rätt ställe (typ i arkiv) så har den en klass som heter nav. Annars när den är på fel ställe så är den bara i #side, och är utan klass.
Jag vet inte om det är det som gör nåt, men det är iaf det som jag kan se är annorlunda!

Svar: Testade detta, men det gör ingen skillnad vart jag än sätter den, dock håller jag med om att det är enda skillnaden jag ser! Det och att startsidan har profil-grejen också...
Beatrice Hallberg

#2 - - Anna Grape:

Jag tror jag har hittat det! Diven #side ska inte ligga i diven #content, det gör den nu på startsidan och då hamnar den nedanför. På dom andra sidorna ligger den utanför content (men i wrapper) och då hamnar den rätt!

Svar: Hm, testade att flytta hela siden till under wrapper och över content, men då hamnade siden rätt och content fel.... Vad kan det vara då? Ska jag flytta den lite längre ner, eller någon helt annan stans? Det här hjälpte dock jättemycket! Om du inte kommer på något annat, så tack så jättemycket för att du tog dit tid!
Beatrice Hallberg

#3 - - Anna Grape:

Typ såhär ska det vara så funkar det:



blabla innehåll



bla bla sidogrejs




Jag testade att flytta den dit och då såg det rätt ut, så det bör funka! :)

#4 - - Anna Grape:

men åå jag såg när tryckte på kommentera att all kod typ försvann i kommentaren! Så himla puckat..
Här kan du se: http://oi60.tinypic.com/2ev3ed1.jpg

Svar: Hm, mitt verkar se ut såhär också? Eller, det är ju en del annat emellan också, men ingenting jag tror att jag kan ta bort. Ska jag ta en print screen så kanske du ser något som ser fel ut? Vet inte om alla startsidor ser likadana ut, men det kan ju vara värt ett försök? Tack för att du orkar med sånt här!
Beatrice Hallberg

#5 - - Anna Grape:

Ingen fara, det är kul med problemlösning! :)
Ja ta en print screen så kan jag kolla! För som det ser ut nu när jag kollar på din kod så ska side-diven åka ner ett snäpp så att den är under en div-slut-tagg om du förstår vad jag menar..

Svar: Haha, tur att någon som kan det här tycker det också!Såhär ser det ut just nu: http://i62.tinypic.com/3039zxj.png

Tog med allt från wrapper till side och en kort bit till, räcker det?
Beatrice Hallberg

#6 - - Anna Grape:

Hm..Går det att få hela side-diven också eller är den alldeles för lång?

Svar: Den är superlång, men kan dela upp den i ett par bilder! Är bara superglad för hjälpen, så allt som hjälper dig att hjälpa mig är välkommet. :)
Beatrice Hallberg

#7 - - Anna Grape:

Å förlåt, såg först nu att du skickat länkarna på min sida! Vad skumt, det ser ju ut som i den koden att det är rätt.. Men när jag kollar koden här så är det fel. Du är säker på att du har själva index-sidans kod nu som du kollar i, och inte typ page eller post eller nån sån?

Svar: Ingen fara, det är inte akut så länge det löser sig... :) Och ja, jag är säker på att det är startsidan och inte inläggssidan eller någon annan. Det är det som är så konstigt... Men jag funderar på att helt enkelt bara välja ett nytt tema och koda om alltihop tills det blir som jag vill... Det kunde ju trots allt vara värre?Men tror du det går att kontakta typ blogg.se och se om de hittar något?
Beatrice Hallberg

#8 - - Anna Grape:

Superkonstigt alltså! Ja men hör med dom, det kan ju vara en bra idé! Om dom vägrar hjälpa så kanske byta tema kan vara en lösning.. Men det känns ju som att det borde gå att ordna lätt om man bara klurar ut det!

Svar: Ja, fattar inget alls! Har testat allt jag kan komma på, allt du föreslagit och en hel del annat jag hittat, och inget har fungerat... Så jag får väl höra av mig, även om de skriver att de inte hjälper till med bloggdesign... Det får lösa sig, hur det nu än gör det får vi se! Tack i alla fall för all hjälp! Den har varit guld värd, även om det inte löst sig!
Beatrice Hallberg

#9 - - Anna Grape:

No problem! Hatar när man inte lyckas lösa saker bara haha, blir alldeles nipprig av sånt..
Lycka till och hoppas det löser sig på nåt vis!

Svar: Haha, det gör det säkert! Om inte annat - temabyte!
Beatrice Hallberg

Till top