Enkel DIY: Washi-tejp som datordekoration

DIY & Skapande / Permalink / 4
 
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av en extremt enkel DIY, som jag hittade första gången här. Jag valde dock en annan tejp och överlappade den lite. Här är hur jag gjorde, steg för steg:
 
 
Börja med att ta fram din dator (eller kanske telefon? Kan säkert också funka!), en skalpell och washi-tejp med valfritt mönster. All papperstejp med relativt bra klister borde fungera.
 
 
Tejpa så att det täcker, jag överlappade min tejp, men om man är noggrann och har ett enkelt mönster, så går det nog minst lika bra att bara lägga brevid!
 
 
Runt äpplet på en Mac finns det en tunn, tunn kant, där skalpellen lätt glider ner så man får bättre stöd. Pilla gärna extra noga, jag insåg lite för sent att jag slarvat på ett ställe och i dagens sista ljus kunde jag inte ta om bilderna... men men!
 
 
Slutligen blir det alltså såhär! Jag tror att jag ska testa igen, fast med ett annat mönster och utan att överlappa.
 
Vad tycker ni? Vågar ni ta fram skalpellen och skära i datorn!? Haha, det där lät så brutalt... Men ni fattar vad jag menar.
#1 - - Oslofru:

Coolt ;)

Svar: Tack! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Såg så läskigt ut att skära i datorn! :P Men det blev fint, jag gillar överlappningen!

Svar: Ja, tänkte det också först... Men det är inte i datorn på riktigt, där finns redan en skåra, hehe... Och tack! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Linn Strömberg:

SÅ SNYGGT!

Svar: Tack! :D Tar ingen cred för idén, men älskar också slutprodukten!
Beatrice Hallberg

#4 - - Ruth:

Så himla smart och snyggt! Det där måste jag baske mig också prova!

Svar: Tack, kul att du gillar det! :) Det är en så smidig och snabb förändring! :)
Beatrice Hallberg

Till top