Tips: Skillshare

Tips & Guider / Permalink / 3
Jag tänkte att jag skulle tipsa om en grej jag sprang över igår, som jag egentligen velat testa ett par år. Jag hittade tjänsten Skillshare via en facebooksida för i alla fall ett och ett halvt år sen, och just igår hittade jag den igen via det här inlägget.
 
Tjänsten heter alltså Skillshare, och det är vad det låter som om man direktöversätter det till svenska. En tjänst där folk delar med sig av det de kan, så att andra kan lära sig! Den är fokuserad på kreativitet och har kategorier som Design, DIY, Gaming, Photography och en hel del till!
 
 
Igår tog jag en class, som tog runt 1 1/2 timme, om basics i Photoshop. Som project skulle man sen göra en moodboard (som visades tips på i kursen), och ovan är vad jag gjorde! Jag tänker att det är min moodboard för februari, och jag är verkligen galet nöjd och förvånad över att jag har gjort den. Introt till den klassen hittar ni här.
  
Man kan ta klasser gratis om man skapar ett konto, men det är otroligt krångligt att se vilka man kan titta på och inte förrän man testar = lätt att bli besviken. En månads premium (tillgång till allt) kostar $9,95, vilket är runt 80 kr, kanske lite mer. Först har man en 14 dagars test också, så man ska kunna testa utan att betala! Man kan även välja helår, och då kostar varje månad $8 istället.
 
Jag skulle säga att det är värt det, om så bara i en månad, om man har råd. Jag valde att lägga lite pengar på detta och testa en månad eftersom jag verkligen vill lära mig flera av de här sakerna. Det är helt enkelt upp till en själv, men har man 80 kronor över och vill lära sig mängder av saker så är det antagligen värt det!
 
Har ni stött på det här innan, eller är det något nytt för er? Har ni som testat några tips på bra klasser så tipsa gärna!
#1 - - Mikaela:

Nytt, men låter intressant! Finns ju många tutorials på mycket gratis, men det är ju inte alltid samma sak som en kurs. Tycker du att kvaliten är så pass mycket bättre än typ gratis photoshopstutorials på hur man gör en specifik grej att det är värt att betala? Det finns iofs mycket annat jag skulle vilja lära mig också, typ koda hemsidor!

Svar: Ja, men jag tycker verkligen det är värt det! Man kan ju alltid testa 14 dagar och sen avsluta kontot, det är helt okej att göra så nämligen och kostar inget! Personligen gillar jag att det är folk som jobbar med de här sakerna, som Grafiska Designers, Copywriters och allt vad man nu kan jobba med, som lär ut sakerna. Det är också upplagt i lektioner, så det är allt från 10 minuter till två timmar, uppdelat i olika videos. Tror till och med att det finns kodning med bland grejerna, jag kan ju alltid kolla! Men jag tycker i alla fall att det är bättre än de flesta photoshoptutorials och annat jag hittat förut. (Kanske med undantag för Sannas Rum, hon har VÄLDIGT bra material!)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Intressant! Ska definitivt kolla in det efter jag haft min inlämning på torsdag, tills det försöker prokrastinera så lite som möjligt haha.

Svar: Ja, men gör det vettja! Kollade nu, och det finns en hel del med HTML, både enklare och svårare saker. Det mest är 2h+, men det fanns en del annat också, antagligen får man bättre resultat än alla om man söker på något mer specifikt än bara HTML, hehe... :) Lycka till med inlämningen!
Beatrice Hallberg

#3 - - christin:

Vilken bra och spännande tips!! Tänker alltid att jag skall kolla på tutorials etc men tycker det är så himla svårmotiverat när man inte riktigt vet vad det är man vill göra. Skall lätt kolla in och se vad det är!

Svar: Tack så mycket! Vet precis vad du menar, men det här är så totalt annorlunda verkligen! Tror du kommer gilla det. :)
Beatrice Hallberg

Till top