Mangosmoothie

Recept / Permalink / 5
Tänkte dela med mig av gårdagens frukost. En helt otroligt god mangosmoothie som kanske egentligen är rätt vanligt, men som ändå kändes otroligt lyxig!
 
 
Mangosmoothie
2 stora glas (runt 8 dl)
 
1/2 färsk mango (stor)
1 saftig apelsin
1 stor banan
ca 1 dl vaniljyoghurt
 
Skär hela mangon i små bitar, frys in hälften och lägg resten i behållaren du ska  mixa i. Skär apelsinen på hälften och pressa ur saften (jag har en citruspress, men råsaftcentrifug eller ren handkraft funkar såklart också!). Häll allt över mangon. Skiva bananen och lägg den också i blandningen. Mixa ihop allt tills det är riktigt slätt. Och här kan man välja om man vill hålla den vegansk, eller om man gärna har i vaniljyoghurten. Då mixar man ner den tills det blandats väl och häller upp i två glas! Man kan såklart även välja valfri vegansk yoghurt.
 
 
Och om någon skulle undra, så är sugrören köpta på Søstrene Grene, men det var deras nyårskollektion, så de kanske inte finns kvar. Dock har de alltid sådär fina grejer!
#1 - - Hanna:

Så gott! Smoothie är så jäkla smidigt, snabbt och enkelt!

Svar: Ja! Min bästa frukost, helt klart.
Beatrice Hallberg

#2 - - Madson:

Mango är deliciöst i alla dess former!

Svar: Ja, verkligen! Den här var köpt på torget och var den godaste jag ätit. Helt sjukt söt.
Beatrice Hallberg

#3 - - Frida:

Men åh så gott det såg ut! Ska jag ta och prova någongång! Och tack så mycket för ditt förslag på Brightonguide, all cudos till dig för inspiration :D

Svar: Ja, den var himmelskt god faktiskt! Och varsågod, så himla roligt att se en guide över den otroligt vackra staden du bor i! :D
Beatrice Hallberg

#4 - - Hanna- Ackribi:

alltså gud. älskar mango!

Svar: Ja, lätt en av de bästa frukterna!
Beatrice Hallberg

#5 - - Emilie:

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se

Svar: Jag ska titta på det direkt! Tack för inbjudan till det här!
Beatrice Hallberg

Till top