Min lördagskväll

Böcker / Bokcirkeln / Permalink / 1
 
I lördags tog jag och Eric bussen förbi Mobilia för att köpa marmelad, och sen ta bussen vidare till Frida för scones- och spelkväll!
 
 
Vi mötte Linn på vägen (som vanligt, helt ärligt, hon tappar alltid bort sig och jag hittar henne alltid på vägen, haha). Hon gosade lite med Viggo.
 
 
Och med Sladden och Viggo på samma gång!
 
 
Sen kom Sofie och hennes pojkvän Mattias också, och vi geggade ut sconesen på en plåt.
 
 
Här är de, hela min fina bokcirkel! Frida närmast i bild, bakom henne står Sofie och så sitter Linn där till höger.
 
 
Vi lyxade till det med 4 sorters marmelad, färskost, och så smör och vanlig ost. Och nu har jag 3 marmelad-burkar i kylen! (<3)
 
 
Vi gosade lite mer med hundarna medan sconesen var i ugnen, och plockade in allt till vardagsrummet.
 
 
!! Hur många sorters te som helst, och dessutom marmelader och scones och alltså, åh.
 
 
Sen spelade vi några omgångar Boggle. Det är ett ordspel som liknar Razzle lite, om ni spelat det på mobilen.
 
 
Mattias var koncentrerad när vi läste upp ord vi hittat.
 
 
Och Sofie var grym för att spela för första gången!
 
 
Sen orkade vi inte mer, efter någonstans runt 7 rundor. Det är roligt, men tar mycket på hjärnan att arbeta så hårt med att leta ord hela tiden. Efter första försöket hade tagit slut så andades vi ut tungt allihop på samma gång.
 
 
Sen gosade vi hundar och pratade tills vi tog bussen hem igen.
 
Och ikväll kommer de hit för bokcirkelmys och diskussion av Americanah, som är boken vi har läst över jul och nyår! Och som jag tycker om dem, min lilla bokcirkel.
#1 - - Sandra Lundin:

Men åh, så mysigt! Älskar boggle, det är mitt bästa spel någonsin tror jag. Fast jag har tappat bort mitt i en flytt så måste nog fixa ett nytt. Tycker bara det är så störigt med ljudet när man ska kasta om bokstäverna :P

Svar: Ja! Älskar också Boggle, visste inte att det fanns att få tag på fortfarande? Tror jag har mina föräldrars från 80-talet, haha. Men det är helt sant, ljudet är lite störigt... Dock är det värt det för spelet är så himla kul! :D
Beatrice Hallberg

Till top