Den Västkustska Drömmen

Falkenberg / Permalink / 3
 
Ibland när jag kommer hem på sommaren, nu när jag ju faktiskt flyttat härifrån, så märker jag hur mycket jag saknar och älskar den här stan. Hur mycket här som, framförallt på sommaren, lever upp så otroligt mycket. Bland annat denna lilla välkända del av staden - Skrea Strand.
 
 
Himlen får evighets-färger där man ibland inte ser horisonten, man tar kvällsbad nästan hela juli igenom och såhär fina färger har jag aldrig sett himlen ha någon annan stans.
 
 
I förrgår var det såhär varmt eller kallt i vattnet, beroende på vem man frågar. Själv tycker jag kallt, men det var en hel del som badade. Själv planerar jag att ta årets första dopp idag eller ikväll, lite beroende på när jag får med mig någon.
 
 
Det var fullmåne (eller i alla fall nästan, lite osäkert). Den speglades otroligt fint i vattnet när vi stod och pratade med några vi (mest mamma) känner.
 
 
Till och med den ganska tråkiga sprit-rakan var fin i färger och ljus! (Här kan ni se några bilder från sist jag var hemma och fotade där ute)
 
 
Bryggan var full av folk den här dagen, och jag försökte mig på någon sorts *spännande vinkel* på bryggan, som jag tagit foton på hundra gånger redan.
 
 
Världens finaste mamma fastnade också på bild, bland annat den här där hon skrattar efter att ha gjort en måttligt fin min.
 
 
Även stegen ner från bryggan fastnade på några bilder, den är ju trots allt otroligt fotogenisk!? Och med sin gamla placering som man ser till höger där rosten är. Så många spännande färger och material och mönster ändå.
 
 
Även favoritskorna från förra året var med. Varierar mig just nu mellan ska-gå-långt-sneakers och varmt-och-cykeltur-sandaler. Den här kvällen testade vi Röda Faran för första gången och därför blev det sandalerna igen.
 
 
Där fanns även andra som badade, det här tillhörde en gubbe som precis varit i Italien, bilat hit och stannade hos sin syster över natten innan han skulle vidare. Han var inte särskilt imponerad av värmen på vattnet efter det ca 25°-iga vattnet där nere i södra Europa. Hur vet jag detta? Min mamma har en tendens att börja prata med allt och alla, oavsett om hon känner dem, hehe.
 
Men vet ni? Mest av allt är jag glad att jag spenderar tid här i sommar. Även om den mesta tiden kommer läggas på att jobba. För det är något rogivande med havet, med riktiga stränder och med skog 5 minuters promenad bort. Det är sånt jag saknar nere i Malmö. Havet i all ära, men om det ligger ett annat land synligt på andra sidan är det inte riktigt samma sak.
#1 - - Jess:

Falkenberg <3

Svar: Eller hur<3
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

åh första bilden ser ut som en pier i USA som vi varit vid många gånger.. förstår att du saknar den där platsen, så himla vackert! älskar havet så.

Svar: Åh, hehe, låter ju inte helt fel ändå! Att lilla Falkenberg ser ut som USA, haha. Älskar också havet, så himla himla bra plats<3
Beatrice Hallberg

#3 - - Embla:

oh my så fina bilder !

Svar: Alltså gud, tack så mycket! Blev superglad av den här kommentaren!!!!
Beatrice Hallberg

Till top