Left Overs Juni

Left Overs / Permalink / 1
Eftersom juni försvann fortare än fortast, och juli verkar ha kommit och gått nästan halvt igenom redan, så fick jag för mig att visa lite saker från juni som aldrig visades, var för litet för ett helt inlägg och ja ni vet! Sånt där som man egentligen vill visa upp, men som liksom aldrig fick plats eller hanns med.
 
 
Juni började, och den sjätte eller nationaldagen som det ju så fint är, åkte vi ut supertidigt på morgonen (haha, tyckte jag att 7 var då ja). Vi tog en lååång och fin tur genom skogen på väg ner till Skåne för nationaldagsfirande, och på vägen såg jag min första älg! Vi stannade bilen, backade lite och jag tog ett suddigt kort innan den sprang vidare in i skogen.
Första älg alltså, som i inte på TV eller innanför galler på en djurpark, och som får gå fritt i skogen så mycket den vill. Detta trots otaliga timmar i skogen från att jag knappt kunde gå, hehe.
 
 
 
Sen tog folk studenten! Jag hörde trummorna i säkert en halvtimme och trodde de kom från torget innan de började närma sig fönstret. Jag öppnade och sprang efter kameran, för det var ju en hel avgångsklass som gick förbi med trummor och föräldrar och allt! Rytmus ligger ett par kvarter bort, kom jag på sen, och sånt här är ju faktiskt himla kul att se utanför fönstret!
 
 
 
Juni passerade vidare i Malmö och vi köpte bär, bär och fler bär, av en grymt trevlig snubbe på torget. Han ger en alltid en massa extra utöver det man köper och det är kanske just därför man kommer tillbaka om och om igen. Det och för att han känner igen Eric och kallar honom Maestro, haha. Han säljer dock den godaste frukten jag någonsin ätit och det billigt, så varför inte komma tillbaka?
 
 
Jag åkte hem för Kajsas lillasysters student och för arbetsintervju. Här är hennes klass och även den klassen som gick två år under mig när jag gick sista året! Har en del bilder härifrån, men kan inte garantera att de vill vara med liksom.
 
 
Men Kajsa fick vara med på bild! Här sitter vi brevid Tullbron och väntar på att flaken ska åka förbi med hennes syster, medan jag kliar på benen som klibbar mot gräset och känner att jag aldrig sett så många människor jag känner igen sen förr på en och samma plats.
 
 
Och här kom en kortege! Inte rätt klass, men den andra estet-klassen som tog studenten, där det också gick en del personer jag kände förut. Så himla fin dag, där vi senare åkte på förfest hos naturklassen och jag fick skjuts hem innan alla blev stupfulla och skulle ut på Bratt.
 
 
Det blev Pride i Falkenberg! Här tog jag inte heller så mycket bilder, men jag förevigade i alla fall den fantastiska ballong-porten till Prideparken. Det här är innan paraden, som tack och lov hann gå runt hela varvet (med oss i, bland annat) innan regnet öste ner några timmar senare. Bättre väder nästa gång!
 
 
Efter paraden köpte vi ett stort gäng körsbär och satt i stan och åt ett tag. Sa jag någonting innan om att vi åt en hel del bär i juni? För det gjorde vi, hehe.
 
 
Och så var moster Lena här! Det här är den enda okej bilden på henne och mamma, hehe. Vi åkte till Riccardos utanför Halmstad för att äta obligatorisk glass nu när hon var nere.
 
 
Midsommar blev det ju också! Har en del fler bilder från det, men jag känner helt enkelt att de passar bättre i ett Facebook-album för vänner och släkt än här på bloggen av någon anledning. Men lite blommor kan man ju alltid lägga upp!
 
 
Jag gjorde kransar åt mig och Eric, vi grillade fläskfilé, gjorde potatissallad och melonsallad och tog det lugnt med en sjuk vovve hela kvällen. Vovven blev bättre efter ett par dagar, som tur är.
 
 
Glömde jag nämna regnet? Jo, det kom såklart någon gång innan vi skulle grilla. Men det är ju trots allt rätt häftigt att se hur det öser ner på det här sättet? Tur då att vi kunde sitta i uterummet.
 
 
Sen åkte vi ju till Liseberg, ni vet som jag visade här. Jag skrev ju att jag ramlade, och det gjorde jag minst sagt. Det här är väl... en vecka senare tror jag. Då såg knät ut ungefär såhär. Sen såg det ut mer eller mindre såhär i nästan två veckor till. Det gör fortfarande ont när man petar på vissa punkter också, hehe.
 
 
Och här får ni, för att jag kan, en close up på blåmärkena! Och skrapsåret som fått en fin skorpa som i alla fall inte sitter kvar där längre. Och nu babblar jag i huvudet fram så mycket konstiga fakta om det här blåmärket som ni inte behöver. Så nu ska jag sluta.
 
Och det var mitt juni det. Eller ja, delar av det i alla fall. Nu hoppas jag att mitt juli också blir fint. Nästa vecka är det mest jobb, jobb och jobb. Jag jobbar faktiskt måndag-lördag och är ensam hemma däremellan. Det ska bli spännande att se hur bra jag klarar det där ensamma livet med att bo själv. Tills dess lagar jag evigt med matlådor och ska försöka leva livet så gott det bara går när jag är ledig idag och i morgon!
 
Vad ser ni fram emot i resten av juli?
#1 - - Sandra Leone:

Åh så fint med blomkransar men aj på blåmärket.

Svar: Åh, men tack fina du!
Beatrice Hallberg

Till top