Sommarfrukost-tips!

Recept / Permalink / 5
Såhär i värmen (eller för den delen regnet) så gillar jag att hinna äta frukost. Även om den tas med i en burk till jobbet halväten för att den ska hinna ner. Det är ju så att jag jobbar en del nu i sommar, faktiskt väldigt mycket, ca 5 dagar i veckan, och jag gillar saker jag kan förbereda kvällen innan för att spara mig 5-10 minuter på morgonen när jag bara har 50 minuter på mig innan jag måste cykla till bussen.
 
Därför har jag kommit på detta fantastiskt enkla, goda och smidiga att äta till frukost, som till stor del kan förberedas kvällen innan och stå i kylen tills frukostdags.
 
 
Du behöver
1/8 vattenmelon (ungefär i alla fall)
3-4 msk citronkvarg (mitt är från ICA Basic)
ca 1 tsk chiafrön
 
Skär vattenmelonen i bitar, ganska små, och kärna ur de värsta kärnorna. Ställ eventuellt in i kylen över natten, eller gör direkt på morgonen. Lägg på citronkvargen (som smakar som en fetare citronyoghurt, hur gott!?) och strö chiafröna ovanpå.
Fröna kommer bli lite, lite geggiga, men jag tycker det är rätt gott. Dessutom mättar både kvargen och chiafröna rätt bra, även om vattenmelonen mest är just vatten.
 
 
För övrigt tänkte jag berätta att det antagligen blir lite glest här. Detta då eftersom jag jobbar i sommar, och ofta börjar 7, annars 9 eller 11, och jobbar till 16, 18 eller 20. Jag åker dessutom buss, i nästan en timme enkel väg, och det tar på tiden jag kan sitta vid datorn över huvud taget - och dessutom på tiden jag gör aktiviteter jag kan blogga om.
 
Vad jag försöker säga är i alla fall att jag tänker jobba på bloggen så gott det går, men ursäkta i förväg, till er och mig själv, om det inte blir dagliga inlägg. De dagar jag är ledig ska jag försöka hinna med så mycket jag bara kan både här och rent aktivitetsmässigt. Men tills det blir riktigt mycket jobb har jag faktiskt en del inlägg jag jobbar på som ska upp här!
 
Stay with me, ni är så himla bra allihop och jag blir så glad när ni kommenterar och läser!
#1 - - Annika:

Super mumsigt :D

Svar: Ja, verkligen! :D
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra:

Alltså vattenmelon <3 Älskar egentligen all melon men har insett att jag är allergisk på något sätt mot alla utom just vattenmelon. Så trist :/

Svar: Eller hur <3 Men vaaa? Gud så jobbigt! Hade blivit så så ledsen :(
Beatrice Hallberg

#3 - - Sofi:

Kanske en lite dum fråga, men har du på kvarg och chiafrön kvällen innan också, eller häller/strör du på dessa strax innan du äter? :) Lät ju som en himla smidig (och god!) frukost :)

Svar: Förlåt för sent svar på detta! Nej, jag häller på allt det på morgonen, så slipper man den slemmiga känslan av chiafröna, hehe. Men relevant fråga egentligen! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - johanna:

gott! kul att variera från den trista mackan :)

Svar: Ja, verkligen! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - hmle:

MAGISKT

Svar: Ja!! Helt klart värt!
Beatrice Hallberg

Till top