6 Film- & Serietips för Regniga dagar!

Tips & Guider / Permalink / 0
Jag tänkte att såhär när väderleksprognoserna säger att det ska regna flera dagar i sträck, så behöver man nog lite filmtips! Förra året testade jag en liten serie inlägg som jag tillägnade regniga sommardagar, och jag tror att det blir något liknande i år, fast mer välplanerat.
 
Oavsett vilket, så börjar vi med 4 filmer jag kan se om och om och om igen!
 
Easy A (2010)
 
 
Emma Stone har huvudrollen i den här fantastiska filmen om Olive, som ljuger om att hon haft sex med en collegekille och blir kallad hora. De har precis läst boken "The Scarlet Letter" och hon bestämmer sig för att sy fast ett rött A på alla sina kläder, och ta till sig rollen.
Alltså, den är så svår att förklara utan spoilers, men den har i alla fall ett stort mått humor och sarkastiska kommentarer, bara bra skådisar och mest kvinnliga huvudroller. Helt klart sevärd!
 
 
 
 
Min kanske bästa film alla kategorier. Ett gäng tjejer i alla former och nästan alla färger som tas in i en a capella-grupp för att de sjunger bra, sen gruppen tappat sitt rykte efter att en av medlemmarna kräkts på scen (och publiken) under finalen.
Massor av häftiga arragemang, och allt är bara sång och ljud från munnen! Hehe. Som musik-nörd älskar jag detta. Tummen upp också för grymma tjejer i huvudrollerna, som bland andra Anna Kendrick, Rebel Wilson och Brittany Snow!
 
 
Wild Child (2008)
 
 
Emma Roberts spelar huvudrollen som Poppy, en amerikansk tjej som "spårat ur" och skickas till en brittisk flickskola för att bli sig själv igen. Låter som världens töntigaste grej ungefär, men det här är verkligen en rolig film! Hon möter 4 andra tjejer, som hon delar rum med, och tillsammans försöker de med allt för att lyckas få Poppy relegerad.
Det här är min bästa feel good-film, och den går på repeat i omgångar. Lagom mycket skratt, gråt och extremt lite kärleksdrama, perfekt för deppiga dagar!
 
 
 
 
Den här filmen med Amanda Bynes i huvudrollen tror jag inte att många i min ålder har missat. Men jag tycker ändå den är värd att tipsas om! Viola tar sin tvillingbrors plats på ett annat high school för att spela fotboll, sen tjejlaget på hennes skola lagts ner. Hon klär ut sig till kille och gör allt för att bete sig som en, men blir såklart kär i sin rumskompis (Channing Tatum! Nog anledning till att titta på filmen).
Den här är mest med för nostalgi, men jag tycker faktiskt att det är en bra film. Den är dessutom baserad på ett Shakespeare-verk! Inget mindre än Twelfth Night, som jag läste i skolan för snart två år sen.
 
 
 
Mitt i allt detta tänkte jag att jag även ville dela med mig av ett par sevärda serier jag plöjt de senaste månaderna. En som jag tittade om, och en som jag tittat igenom nästan två gånger den senaste månaden. Men jag menar, riktigt bra serier, vem älskar inte såna!?
 
 
Gossip Girl (2007-12)
 
 
Gossip Girl är avslutad, och det finns hela 6 säsonger! De är svagt bokbaserade, men så vitt jag förstått följer inte serien böckerna i princip alls.
Man följer främst 5 personer genom alla 6 säsongerna - Dan, Serena, Nate, Blair och Chuck, som alla går i samma årskurs på en dyr privatskola på Upper East Side på Manhattan. Dan bor i Brooklyn och är en outsider, medan de andra har rika föräldrar som äger hotell, designar kläder, är politiker och arvtagerskor. Alla följs de av en anonym person på nätet, som kallar sig Gossip Girl. Alla kan skicka in tips, bilder och filmer - och alla gör det. Men personen bakom Gossip Girl avslöjas inte förrän i sista avsnittet i sjätte säsongen!
 
 
 
 
Ett sammansvetsat gäng på 5 bryts isär när ledaren försvinner spårlöst i slutet av sommaren. Serien börjar ett år senare, när alla är samlade i staden igen och börjar få meddelanden med sina hemligheter i - såna som de bara berättat för Alison. Alla meddelanden är signerade -A, det enda problemet är att Alison har hittats död. De svetsas samman i jakten på att hitta Alisons mördare och i mysteriet som är -A.
Det finns 5 avslutade säsonger, och den sjätte har precis börjat släppas i USA nu. Hittills har det kommit 4 avsnitt, och efter avsnitt 10 tar de en sån där otroligt irriterande paus som serier gör där på andra sidan Atlanten. Tills dess hinner man se och se om flera flera gånger!
 
Hoppas ni hittar något ni gillar, och att vädret inte får er att deppa ihop totalt! Om ni har några bra tips på filmer och serier så kan ni gärna tipsa i en kommentar!!
Till top