Bokcirkelavslutning + Hejdå Linn

Malmö / Bokcirkeln / Permalink / 3
 
För ett par veckor sen hade vår fina lilla bokcirkel-grupp avslutning för året, och sa hejdå till Linn, som ska flytta till Gbg-regnet och HDK för plugg. Självklart styrde vi upp något mysigt tillsammans!
 
 
Linn fick ett cellofan-berg som vi alla lagt lite kul grejer i, bland annat téer, pyssel-pryttlar och en basilikaplanta som Sofie hade odlat i sitt fönster.
 
 
Frida bor så fint just nu, men under tiden vi var där budade hon till sig en helt egen lägenhet! Antagligen kommer det väl fler bilder därifrån till hösten. Om någon vill vara med i bokcirkeln och bor i Malmö så har vi i alla fall en plats! Vi letar och funderar på någon som skulle kunna ta en lika naturlig plats i gruppen som Linn gjort. Så det är ju bara att höra av sig. Krav: Tillgänglighet och teälskande typ!
 
 
Sen blev det bubbel! Det måste ju trots allt firas av ordentligt när man blivit ett sånt mysigt litet gäng. (Och så hade Frida en flaska överblivet bubbel i ett skåp)
 
 
Linn tog presentsnöre och present-fjäderpenna och var Gatsby-chic hela kvällen. Här poserandes med bubbel-glaset.
 
 
De andra hade precis varit på Sherlocked när jag kom dit (efter lektion i skolan) och avslutade sina falaflar i varsin rejäl matkoma ungefär. Därav att det kan skymta diverse uppknäppta kläder här och var, hehe. Sofie var i alla fall fin som vanligt!
 
 
Här i någon livlig diskussion. Antagligen om Sherlocked, hehe.
 
 
Jaha, och så hade jag fotat klart tänkte jag, för batteriet höll på att dö. Men inte då! För det blev några gruppbilder också!
 
 
 
 
Alltså, som jag älskar den här gruppen med människor! <3
 
 
Sen tyckte vi att vi skulle vika lite origami bara sådär. Först testade vi tranor, både flygande, misslyckade, trillande och diverse andra sorter, och sen gick vi över till hoppande grodor! Efter det fick vi hybris och testade dinosaurier, med eh... minst sagt varierande resultat. Min har till exempel huvudet åt fel håll och olikformade framben, så att eh. Ska testa igen i dagarna hade jag tänkt!
 
 
Sen dukade vi fram te, och kakan jag bakat och tagit med, för en sista te-mys-stund fast utan bokdiskussion. Som jag kommer sakna just den här dynamiken, att vi lärt känna varandra såpass väl sen i höstas, och att det liksom växt fram en liten cirkel av just oss fyra.
 
 
Till slut var det dags för Linn att gå åt ena hållet, Sofie att cykla åt andra och mig att gå till bussen för att möta upp Eric och gå hem. Frida fick de sista kak-bitarna och Linn kånkade hem sin avskedspresent. Det är sorgligt att tänka att bokcirkeln är död, men så fort vi hittar någon vi tror passar så kör vi igång igen. Och Linn kan ju alltid komma ner och hälsa på!
#1 - - Daniella 🌙:

Lovisa /polichinelle flyttar ju till Malmö i höst, tänkte direkt på henne haha!

Svar: Åh, det har jag helt missat! Får väl hinta till henne om hon vill vara med då!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sofi:

Har letat mig alldeles fördärvad efter sådana där glas på fjärde bilden. Vet att mina föräldrar hade liknande när jag var liten och tycker att de är så fina! Får man fråga var du har hittat dina? :)

Svar: Åh, visst är de fina! Tyvärr är det Fridas, men jag vet att Sandra Beijer köpte nya liknande för ett tag sen, och hon skrev någon affär i Sthlm där hon hade köpt! Annars tror jag att Åhléns har haft någon liknande variant! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Lina:

Ohh, om platsen fortfarande är öppen så hade jag absolut velat vara med! Bor i Malmö och tokälskar te (och läsning då också). :)

Svar: Ja, det är den! Får diskutera lite med mina fellow medlemmar, men lovar att höra av mig när hösten börjar närma sig och vi antagligen startar upp igen!! :)
Beatrice Hallberg

Till top