Ett Sommarjobb!

Jag & Vi / Permalink / 6
 
Så, jag tog tydligen tag i det där de kallar livet, och lyckades skaffa mig ett sommarjobb! Här är en bild från den där intervjun jag berättade om i det här inlägget. När vi precis kommit upp hit på parkeringen, pappa och jag, och fortfarande satt kvar i bilen utbrast han "Men vilken utsikt! Hit borde vi åka oftare." och så började vi gapskratta båda två.
 
Men om det mot förmodan skulle vara någon som inte har koll på vart denna bild är tagen, som liksom har lyckats missa TV-programmet och dessutom inte bor i närheten, så är det alltså Gekås. I Ullared, som ni som sett programmet visst kallar varuhuset och inte samhället det ligger i, hehe.
 
Jag börjar i slutet av juni och jobbar tills mitten av augusti, och har fått en plats på Damkläder! Så ska ni dit och shoppa, så får ni se om ni hittar mig när jag är där, haha. Är så himla glad för det här, det är en sån otrolig erfarenhet att sätta på sitt CV, och det ska bli spännande att se hur det är att jobba på ett såpass stort varuhus.
 
Har ni lyckats få några grymma sommarjobb i år? Eller gör ni som jag gjorde förra året, tar det lugnt och vilar upp er mellan varven? Släng iväg en liten kommentar vettja!
#1 - - Stina - Tillvaron.se:

Men vad kul, grattis! Jag har aldrig varit på Gekås men det måste ju vara en upplevelse ändå att jobba där i den cirkusen :)
Jag ska jobba några veckor här och där och i övrigt vara ledig. Jag hade ju hoppats på att ha ett heltidsjobb direkt efter examen men är ändå rätt nöjd med hur det blev, så hinner jag ändå vila upp mig lite i sommar :)

Svar: Tack!! Haha, det är det säkert, jag har ju bara varit där och handlat liksom...Så himla kul ändå att ha fått något jobb! Tror att du garanterat har något heltidsjobb snart också! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Sofi:

Åh, grattis till sommarjobbet! :) Blir ju lite nyfiken nu, hur fungerar det om man jobbar på Ullared, pendlar man fram och tillbaka eller bor man liksom i området? För visst är det i Malmö du bor annars? :)

Själv ska jag faktiskt jobba min allra första sommar på Stena Line (Göteborg-Frederikshavn närmare bestämt) och bo ombord en vecka åt gången. Hade också en ledig sommar förra året och innan dess har jag jobbat sex somrar i en mataffär, så det ska bli spännande med något heeelt nytt! Hoppas att jag inte blir sjösjuk bara :'))

Svar: Tack så mycket!! :) Jo, jag bor i Malmö i vanliga fall, men jag har vuxit upp i Falkenberg och ska bo hos mina föräldrar. Man åker buss ca 45 minuter enkel väg dit, och så enkelt är det! :)
Åh, men gud så kul! Hoppas det går bra och att du inte är just sjösjuk, hehe. Låter superspännande att jobba på en båt i alla fall! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Hurra hurra hurra vad kul! Grattis :) Ja, du har ju redan läst om mitt jobb så det är vad jag ska göra! Snart har jag sorterat färdigt alla spindlar och fyllt på sprit i alla burkar med evertebrater och sen blir det att sortera insekter i torrsamlingarna :)

Svar: Taaack!! Ja, så himla roligt! Grattis igen, haha! :) Alltså, spindlar, usch... Men rätt intressant ändå med resten av insekterna! Har en insekts-intresserad pappa som berättat allt han vet ;)
Beatrice Hallberg

#4 - - ISA:

MEN HURRA!! kul! grattis! och framförallt: får du personalrabatt? ;) hha!

Svar: Taack!! Och ja, haha, det får man! Inte för att det behövs, men det är ju aldrig fel ändå ;)
Beatrice Hallberg

#5 - - Jess:

Haha ja den där utsikten är inte att leka med alltså ;) Grattis till jobbet, vad kul! Tänkte att det kunde vara Gekås när du skrev om en intervju i närheten av Fbg, grymt bra att kunna skriva på CV:t sen :)

Svar: Haha, eller hur, helt fantastisk ;) Tack!! Bra gissat då, är himla pepp på detta! Och ja, verkligen perfekt att skriva i CV:t sen, även om det bara skulle bli en sommar :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Sandra Lundin:

Vad roligt för dig, Beatrice! Härligt när saker löser sig sådär :)

Svar: Ja, jag är superglad! Men tills jag börjar har jag ett par veckors sommarlov kvar minsann! :)
Beatrice Hallberg

Till top