En smoothie med nutellasmak

Recept / Permalink / 10
 
Jag har testat något nytt i frukost-väg! Jag är rätt säker på att jag inte sett den här versionen av chiapudding/chiasmoothie innan, så nu får ni receptet på denna makalöst goda nutellasmakande kreation!
 
Du behöver
1/2 banan
2 msk chiafrön
1 1/2 dl hasselnötsmjölk
1 msk kakao
1/2 dl hasselnötskärnor
ca 25 g mörk choklad
 
Förbered en pudding kvällen innan, och misslyckas med proportionerna så att den blir flytande på morgonen. I puddingen ska det vara mjölken, kakaon, och chiafröna. När du går upp på morgonen, hacka nötterna och chokladen och skiva bananen. Mixa sen nästan all banan, 3/4 av nötterna och chokladen, tillsammans med den flytande puddingen. Servera i fina glas och toppa med den resterande bananen och nöt- och chokladhacket!
Drick sen med sugrör, eller ät med sked ur skål - valfritt!
 
 
Så nu har jag fortfarande inte testat chiapudding, utan fortsätter på banan med att göra smoothie på fröna. Och jag tror det får förbli så, för det här är ju galet gott!
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt :D

Svar: Ja, supergott! :D
Beatrice Hallberg

#2 - - Malin / Inte vego, men:

Gillar inte konsistensen på chiapudding, men det här lät ju för gott!

Svar: Nej, jag har varit osäker på vad jag ska tycka när jag får till den, men det här är supergott!
Beatrice Hallberg

#3 - - Stina - Tillvaron.se:

Åh, det kanske vore något att testa! Jag har ju inte fastnat för chiapudding, har väldigt svårt för konsistensen. Men brukar använda fröna just i smoothies och i gröten på morgonen.

Svar: Ja, men kör! Tänker lite samma sak, brukar ha fröna till annat än just pudding! Tror man kan göra såhär med i princip alla chiapuddingarna!
Beatrice Hallberg

#4 - - Sandra Lundin:

Låter verkligen helt sjukt gott ju!

Svar: Ja, alltså, den var galet god!
Beatrice Hallberg

#5 - - ISA:

aaa men hallå där! ser ju ut som en dessert *emoji med hjärtögon*

Svar: Ja, men det smakade nästan som det också! Om än en nyttig sån, hehe. Testa!!
Beatrice Hallberg

#6 - - Linn Strömberg:

Låter helt underbart!

Svar: Ja, men det är det! Testa vettja!
Beatrice Hallberg

#7 - - AgnesBlixa:

Wow ser himelskt ut! <3

Svar: Ja, men det var underbart!! <3
Beatrice Hallberg

#8 - - therese:

MUMS, det där såg ju supergott ut :D

Svar: Ja, det är supergott! Testa vettja! :D
Beatrice Hallberg

#9 - - Ninni:

Vad gott det låter :D

Svar: Ja, men det är supergott! Väl värt ett test! :D
Beatrice Hallberg

#10 - - Lina Beckman:

Det här ska jag faktiskt prova! Ser fantastiskt gott (och hälsosamt ut)! :)

Svar: Ja, supergott! Inte för att jag bryr mig så mycket om hälsosamt dårå, men nyttigt var det ju faktiskt också! :)
Beatrice Hallberg

Till top