En middag för att fira två år tillsammans

Jag & Vi / Permalink / 5
 
I onsdags hade vi varit ihop i två år. Fattar ni? Två hela år. Det känns helt galet, nästan lika galet som att vi flyttade ihop efter bara några månader och att vi inte har haft ett enda riktigt, riktigt stort bråk. Jag tänkte att vi kunde titta lite på bilder från kvällen!
 
 
Vi valde att äta på Vapiano på Emporia, precis som förra året. Och just förra åter så när vi valde pasta, såg vi några vid ett annat bort som beställde in så himla nice pizzor. Då ångrade vi oss (nästan) lite, och därför tog vi själva varsin pizza i år!
 
 
Och godaste läsken, alltså jag dör på hur god den är helt seriöst. Det är samma som jag drack med Kajsa, och en annan smak av den jag tipsade om här.
 
 
 
 
 
Eric valde en Calzone, som inte är en sån där klassisk svensk variant, utan en med stark salsiccia-korv och hur mycket mozzarella som helst ungegär. Jag valde en som heter Gorgonzola, som helt enkelt är gorgonzola, mozzarella, och så en underlig men supergod ingrediens - acaciahonung! Perfekt ingrediens att ringla på måste jag säga, riktigt riktigt gott.
 
 
Älskar inredningen på Vapiano. Både hur de som arbetar står bakom en bänk och jobbar, så att man kan se allt de gör, och alla bord med färska kryddor, oljor och sådär. Det är så himla öppet och samtidigt riktigt mysigt.
 
 
Sen åt vi efterrätt också! Varsin vit chokladkräm på digestivekex, täckt med lemoncurd. Den här lemoncurden var ju dessutom galet god, hade kunnat leva på enbart den ungefär.
 
Allt som allt så var det en himla mysig och fin kväll, och det kändes bra att vi kunde unna oss att verkligen gå ut och äta för att fira att vi varit ihop i två hela år. Jag är så himla kär i den här underbara killen, kunde inte önskat mig någon bättre på någon punkt alls! Hoppas på många långa år framöver också.
#1 - - Anna Månsson:

Oh grattis! <3
Två år redan? tiden går alldeles för fort ibland, jag och Alexander har också två år i september :O

Svar: Tack Anna! <3Ja, verkligen, tiden går superfort. Helt galet, haha!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Så himla fint inlägg <3 Hoppas ni får många många fler år ihop framöver!

Svar: Tack fina du! <3 Det hoppas verkligen jag också.
Beatrice Hallberg

#3 - - ISA:

åh vad fint att du känner så! galet att ni inte bråkat, haha. Men ni är väl ett bra team helt enkelt ;)

Svar: Ja, men verkligen! Klart vi har bråkat, men inte smälla-i-dörrar-skrika-så-högt-man-kan-bråk, liksom. Mest smågnabb och sådär. Tror det är för att vi pratar med varandra om allt :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Jess:

Grattis till årsdagen, ser ut som ett mysigt firande :) En kollega på jobbet pratar alltid om hur gott det är på Vapiano, borde nog äta där någon gång när jag har möjlighet.

Svar: Tack!! :) ja, Vapiano rekommenderar jag starkt. Definitivt deras pasta i första hand, som sagt, men någon vid bordet brevid vårt beställde in antipasti, och det såg ju inte heller helt fel ut så att säga ;)
Beatrice Hallberg

#5 - - Sandra Lundin:

Har inte orkat kommentera från telefonen men nu när jag sitter vid datorn vill jag passa på att gratta er till era två år ihop. Finns fasen inget finare än kärlek!

Svar: Tack Sandra! Och jag vet hur det är det där med telefonen ;)
Beatrice Hallberg

Till top