En söndag i Lund

Resor & Utflykter / Lund / Permalink / 4
 
I söndags mötte vi upp Emma och Noah vid Domkyrkan, för de hade varit på konsert med Hurula och ville träffas innan de åkte hem! Vi gick till Lundafalafeln och testade. Betyg: Inte lika bra som Möllans Falafel, men fortfarande helt okej! Plus för falafeln, minus för att man inte får en chans att säga vilka grönsaker man vill ha eller inte vill ha.
 
 
 
 
 
Det var Emmas första falafel! Vad hon tyckte? Helt klart okej! Det var också första gången vi träffade Noah, eftersom de blev ihop efter att vi flyttade till Malmö och vi har liksom inte hunnit med. Så otroligt trevlig kille, kändes direkt otroligt avslappnat!
 
 
Sen satt vi på en bänk och snackade tills vi frös, då bytte vi bänk och satte oss i solen en stund i stället. Sen följdes vi åt till stationen för att säga hejdå.
 
 
Emma såg ut som en annan jäkla rockstar, cred till Eric som tog den här bilden medan jag fotade med mobilkameran! Så himla kul att träffas igen, vi har egentligen inte träffats så mycket alls sen vi flyttade, mer än en fika i januari. Emma gick i samma klass som Eric på högstadiet och gymnasiet, och jag och Emma gick i samma konfa-grupp när vi var konfirmander, om någon skulle undra.
 
 
När Emma och Noah gått på tåget hem, så tog jag och Eric en liten promenad för att jag ville fota några träd jag sett. *bloggare* På vägen såg vi en liten crêpe-vagn där Eric köpte en crêpe med nutella och banan! Jag smakade lite, och den var otroligt god!! Så tips om ni är i Lund och den står vid Centralen.
 
 
Jag hittade mina träd, och sen åkte vi hem, skrev handlingslista, Eric åkte och handlade och jag lagade mat, och sen tog vi det lugnt heeeela kvällen.
 
Det är så skönt när kompisar har vägarna förbi, att man liksom hinner träffas lite, om så än för några timmar. Särskilt när man inte har så mycket tid vanligtvis.
 
Vad gjorde ni i helgen? Hade ni också lika fint väder, eller var det regning och molnigt?
#1 - - chrissy:

åh vilka fina magnoliablom! i helgen gjorde jag nästan ingenting. eller jo, jag läste /nästan/ ut en bok och jag fikade med min farfar och jag snodde ihop en arbetsuppgift som jag lyckades skicka in några timmar innan deadline! så, okej, tar tillbaka det där "ingenting":et hehe

Svar: Ja, älskar magnolia! Älskar i princip alla blommande träd iofs, haha. Åh, men det där är ju jättemycket ju! Mysigt med farfar-fika, älskar att fika med min farmor när jag är hemma. :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Johan:

Låter som en bra dag.
På Valborg var syrran hemma hos mig. Hon bjud på goda räksmörgåsar och vin. I lördags var jag och mamma var på italiensk restaurang. Annars tog jag det bara lugnt.

Svar: Det var det verkligen! Låter som en bra Valborg. :)
Beatrice Hallberg

#3 - - ISA:

haha vad är grejen med skåne och falafel!? Alla verkar ju äta det där. Nog för att det är gott men :p iallafall; urhärliga bilder som alltid! vad mysigt ni verkar haft det. Och sol som alltid, haha!

Svar: Ingen aning, jag hade inte testat innan vi flyttade hit! Kanske för att det finns överallt, är billigt, och smakar bra? Haha, oavsett är det ju gott! Och ja, superfint! Men idag har det varit såna skyfall från och till att det är galet, har dock inga foton, för så himla kul är det ju inte att ta kort på det ;)
Beatrice Hallberg

#4 - - Sandra Lundin:

AAh blir galen att du skriver om falafel så ofta, har inte ätit det på hur länge som helst!

Svar: Haha, kom hit och ät vettja! Matkostnaden och reskostnaden slår väl typ ut varandra? haha.
Beatrice Hallberg

Till top