En utflykt med minigolf och glasspremiär

Falkenberg / Permalink / 4
 
Vi är ju i Falkenberg nu, eller i alla fall tills i morgon den här tiden, då vi är tillbaka i Malmö igen. Och är man i Falkenberg när det är såhär fint väder (kanske 15 plusgrader och väldigt soligt, med en inte särskilt kall blåst), så kan man inte låta bli att vara ute och göra saker!
 
 
Så vi tog med oss Viktor, som också följer med oss till Malmö i morgon, och cyklade ner mot stranden och minigolfbanan där.
 
 
Vi bestämde oss för att spela 18 hål, som liksom är mellanvarianten på vår lilla golfbana. Antingen tar man 9 eller 18 hål, eller så slår man ihop de två olika små områdena och kör 27 hål.
 
 
Så för dagen nöjde vi oss med 18, och här runt bana 17 hade jag ändå börjat tröttna rätt rejält, så det var nog ett bra val. Jag önskar att jag hade tålamodet som krävs för sånt här, men det har jag verkligen inte.
 
 
Sen när vi lämnat in resultaten (Viktor 41, Eric 52 och jag 57) pratade vi om att äta glass någonstans. Det visade sig att Peggens var öppet! De har sisådär en 50 olika SIA-glassmaker, och det är ju vår Halländska favorit, så dit går man gärna. Här ovan ser vi min kära pojkvän i en minst sagt osmickrande vinkel, samt Viktor med en dubbelhaka - fotografi på riktigt hög nivå, hehe.
 
 
Jag valde denna magnifika skapelse med smakerna Vit Choklad, Lemoncurd och Passionssorbet, sträckte armen så långt upp mot himlen som det gick, och såg nog rätt rolig ut för alla stackars Falkenbergare som satt på uteserveringen.
 
Sen tog vi cyklarna hem igen och resten av den historien kommer om några dagar!
Vad hittade ni på under den här fantastiska lediga torsdagen? I kväll har vi gäster från Frankrike och Tyskland på middag, så det blir nog minsann lite bilder från det också.
 
#1 - - Anna Månsson:

Hade också tänkt ta glass i går efter lite plugg på skolan först men det fina vädret försvann och det började ösregna xD Fick bli en glass i soffan framför en serie istället xD
Jäkla ostadigt väder :P

#2 - - Johana Duggin:

gud så härliga bilder :)

Svar: Tack så mycket! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Jess:

Får allt lite längtan ner till Falkenberg nu :) Hatar för övrigt banan med tullbron för jag lyckas alltid pricka bropelarna, haha.

Svar: Åh, det förstår jag allt! Haha, ja, den banan är avskyvärd ibland! Lyckades dock med den igår, men däremot den där det bara är ett gupp i slutet och hålet är på andra sidan guppet, den är min absoluta hat-bana. Det är ju omöjligt att avgöra hur hårt/löst man ska slå!!
Beatrice Hallberg

#4 - - ISA:

glassbilden är FANTASTISK! lite skam får man offra för sådana pics ;)

Svar: Åhh, TACK! Och ja, hehe. Ibland får man ju det ;)
Beatrice Hallberg

Till top